جذب املاح مفید در بدن با استفاده از خمیرمایه

رئیس بخش تضمین کیفیت شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی مزایای استفاده از خمیر مایه را تشریح کرد.

بمبویانی رئیس بخش تضمین کیفیت شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی در تشریح فواید خمیرمایه برای پخت نان و بدن انسان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سلول خمیرمایه بصورت کلی یک ارگانیسم زنده است و از ملاس و ضایعات نیشکر تولید می‌شود.

او افزود: عملیات تخمیر که در فرآیند پخت انجام می‌شود، سبب جذب املاح قابل جذب برای بدن به وسیله مصرف خمیرمایه خواهد شد.

بمبویانی بیان کرد: در صورتیکه از سایر مواد شیمیایی نظیر جوش شیرین در پخت نان استفاده شود، نتیجه عکس خواهد داشت و باعث دفع املاح معدنی نظیر کلسیم از بدن می‌شود و نتیجه آن ابتلا به پوکی استخوان، فقر آهن و سایر بیماری‌هایی که در جامعه اپیدمی شده اند، است.

او اظهار داشت: خمیرمایه حاوی آنزیمی به نام فیتاز است که سبب آنزیم اسید فیتیک موجود در آرد می‌شود و با شکستن این اسید، از تشکیل باند با املاح و ریزمغذی‌های موجود در آرد که برای بدن مفید هستند، می‌گیرد و به راحتی جذب بدن شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتیکه اسید فیتک موجود در آرد شکسته نشود، آنزیم‌های مفید نه تنها جذب نمی‌شوند، بلکه از بدن دفع خواهند شد.

او اذعان داشت: در شرکت تولید خمیرمایه دعبل خزاعی از مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان واحد تضمین کیفیت، وظیفه رصد واحد‌های نانوایی را به منظور استفاده از خمیرمایه را داریم.

رئیس بخش تضمین کیفیت شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی ادامه داد: باید بر این موضوع نظارت داشت که آیا فرآیند تخمیر بصورت کامل انجام می‌شود یا خیر؟ چراکه در صورت استفاده کم و یا انجام نشدن فرآیند تخمیر، فواید لازم برای بدن را به دنبال نخواهد داشت.

به گفته بمبویانی، درحال فرهنگ سازی استفاده از خمیرمایه در بین مشتریان و واحد‌هایی نانوایی در سطح استان خوزستان هستیم و مقوله شکایات و رضایت مشتریان را نیز به قوت دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.