خط کشی ۹۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان اردبیل

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت:۹۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان اردبیل در ۹ ماهه گذشته خط کشی شده است.

علی دشتی، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه ایمن سازی محور‌ها در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و تسهیل در عبور ومرور از وظایف و ماموریت‌های مهم راهداری شهرستان اردبیل است گفت: از ابتدای امسال ۸۰۰ متراز راه‌های روستایی سردابه- قوتورسویی و محور سردابه به حمل آباد توسط راهداران روکش آسفالت و اصلاح رانش شده است.

او با اشاره به اینکه درمدت یاد شده ۷ کیلومتر از راه‌های روستایی گندیشمین- شیخ احمد، اردبیل -سردابه وقیه چمن با تلاش شبانه روزی راهداران این شهرستان شانه سازی، تعریض پیچ و ریزش برداری انجام شده است افزود: در جهت تحقق شعار زمستان بیداری در اردبیل راهدارخانه آلوارس در محور سرعین-پیچ اسکی با ۱۸۰ متر مربع اشیانه نمک در حال احداث و اماده سازی برای گردشگران زمستاتی است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در مدت یاد شده تعریض تکمیل و آسفالت رمپ‌های ورودی و خروجی فرودگاه اردبیل را یاد آور شد و اظهار کرد: از محل اعتبارات حادثه خیز ۲ هزار و ۵۰۰ متر از راه روستا‌های ساری درق و دولت سرا توسط راهداران زحمتکش بهسازی و شن ریزی شده است.

دشتی احداث ۴ کیلومتر راه روستایی در محور کریق -حور و بهسازی و آسفالت ۸ کیلومتر از راه روستایی شبلی- کوهساره را درقالب طرح ابرار از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام راهداران این شهرستان برشمرد واظهار امیدواری کرد:با بهره برداری از این راه‌ها میتوان شاهد تسهیل در عبور و مرور روستاییان و رونق داد و ستد آن‌ها شد.

او طی بارش‌های اخیر از ۳ هزار و ۳۵۰ کیلومتربرفروبی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان اردبیل به تعداد ۲۵۰ روستا خبرداد و تصریح کرد: راه این روستا‌ها با استفاده از ۶۰۰ تن نمک پاشی بازگشایی شده و هم اکنون اکیپ‌های راهداری بصورت شبانه روزی در راهدارخانه‌های بودالالو، سرعین، آلوارس و بخش مرکزی جهت خدمات رسانی به مردم و مسافران مستقر هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل جهت نمک پاشی در محور‌ها به ذخیره سازی ۲ هزار تن نمک و هزار و ۵۰۰ تن ماسه اشاره کرد و گفت:۳۰۰ تن آسفالت سرد نیزبرای انجام لکه گیری در فصل زمستان تهیه شده است.

دشتی ترمیم وبازسازی افتادگی ورودی و خروجی پل الماس، تعریض پل در جاده گندیشمین، شناسایی اطلاعات بیش از هزار پل وابنیه فنیف تعمیر و نصب بشکه حاوی نمک و ماسه در نقاط حادثه خیز و یخبندان و پاکسازی ۱۸۰ کیلومتر از حاشیه جاده‌ها از نخاله ساختمانی را اقدامات مهم راهداری شهرستان اردبیل در ۹ ماهه گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.