امیدی دوباره برای خانواده‌های بدون فرزند

متخصص ارورولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نخستین جراحی میکروتسه برای بیمارانی که  قبلا هیچ شانسی برای فرزندآوری نداشتند، در بابل انجام شد.

دکتر محمدرضا آقاجانی میر متخصص ارورولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه نخستین جراحی میکروتسه برای بیمارانی که  قبلا هیچ شانسی برای فرزندآوری نداشتند، در بابل انجام شد، گفت: روش جراحی میکروتسه آخرین مدل جراحی در نوع خود است و برای بیمارانی که  قبلا هیچ شانسی برای فرزندآوری نداشتند، انجام می‌شود.

او با بیان اینکه روش جراحی میکروتسه برای اولین بار در بابل در مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا (س) انجام شد، افزود: این روش جراحی برای کشف وجود میزان اسپرم در مردانی عمدتا اشکالات کروموزومی و ژنتیکی دارند و از شانس پایئنی برای داشتن اسپرم برخوردارند، انجام می‌شود.

دکتر آقاجانی میر گفت: مردان فاقد اسپرم در نمونه سِمِن (semen) اسپرمی ندارد و عمدتا با اختلالات هورمونی با FSH بالا همراه هستند.

متخصص ارورولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: ۱۵ درصد افرد فاقد اسپرم می‌توانند درصورت وجود اسپرم با ارزیابی کاریوتایپ و بررسی‌های ژنتیکی کاندید میکرو اینجکشن شوند.

او گفت: حتی در موارد شدید نارسایی بیضه مادرزادی یا اکتسابی مانند سندرم سرتولی فاقد اسپرم بعد از کموتراپی و رادیوتراپی و نوع غیرموزائیک سندرم کلاین فلتراسپرم با میکروتسه اسپرم ممکن است یافت شود و بارداری و تولد زنده فراهم شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار