اینفوگرافیک؛

آمار قربانیان هواپیمایی با پدافند عامل اشتباهی؛ مالزی با ۲۹۸ نفر صدرنشین جدول است

شما می‌توانید اینفوگرافیکی از تعداد قربانیان اشتباهی که در کشور‌های جهان جان‌باختن را مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در تاریخ حمل و نقل هوایی، بسیاری از حوادث سقوط هواپیماها بر اثر اشتباه پدافندها رخ داده است و برخی از آن‌ها یا ناشی از نقص فنی هواپیما بوده و یا براثر حمله‌ای موشکی «تروریستی» از بین رفته است.

اولین اشتباه پدافندها که منجر به سقوط یک هواپیما شد در سال ۱۹۳۰ میلادی و آخرین آن مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران است.

بر اساس این آمار مالزی با ۲۹۸ نفر صدرنشین جدول قربانیان اشتباهی است و روآندا با کمترین تلفات در کف قرار دارد. 

آمار جهانی قربانیان اشتباهی در جهان؛ مالزی با ۲۹۸ نفر صدرنشین جدول است

گفتنی است؛ چندی پیش، چهارشنبه هجدهم دی‌ماه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۸۰ سرنشین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد. این مدل از هواپیمای بوئینگ سابقه طولانی در سوانح هوایی و سقوط دارد و آمریکایی‌ها به آن لقب تابوت پرنده را دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۲ دی ۱۳۹۸
چرا فقط مشکلات و حوادث و گرانی بنزین و غیره رو با کشورهای دیگه مقایسه میکنید. برای یکبار هم شده میزان درآمد مردم رو با درآمد کشورهای دیگه مقایسه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
سپاه وظیفه اش رو انجام داده،کسانی که باید پروازهای مسافر بری یا تجاریو کنسل میکردن مقصر هستند،از این اتفاقات تلخ در صنعت هوایی پیش میاد، اتفاق اصلی به شهادت رسوندن سردار مملکتمونه که با هیچ اتفاقی نباید یادمون بره که دشمنان با ما چه کردهاند نه اینکه امروز یه سری اغتشاشگر بی غیرت به عکس سردار توهین کنن،یادمون نره دشمنامون چه بللی بزرگی سرمون اوردن