امیرآبادی در صحن علنی:

دوران کاپیتولاسیون به سر آمده/ قوه قضاییه با سفیر انگلیس برخورد کند

عضو هیئت رئیسه مجلس خواستار برخورد قوه قضاییه و وزارت امور خارجه با سفیر و دولت انگلستان شد.

دوران کاپیتولاسیون به سر آمده/ قوه قضاییه با سفیر انگلیس برخورد کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان جلسه علنی امروز پارلمان به خانواده‌های داغ دیده جانباختگان سانحه هواپیمایی اوکراینی تسلیت گفت و اظهار کرد: از سپاه پاسداران تشکر می‌کنم که با صداقت تمام و از خودگذشتگی و شجاعت مسئولیت پذیرفتند و عذرخواهی کردند و امیدوارم این رفتار برای دیگر مسئولان درسی باشد که وقتی در کشور اتفاقی می‌افتد از مردم عذرخواهی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در تذکری خطاب به محمدجواد ظریف گفت: در میان اغتشاشگرانی که در خیابان حافظ حضور یافته بودند سفیر انگلیس نیز حاضر بود که دستگیر شد، لذا باید با رفتار سفارتخانه‌هایی که در مسائل داخلی ما دخالت می‌کنند برخورد شود.

او بیان کرد: سفارت انگلستان باید بداند که انقلاب شده و رضا شاه و محمدرضا پهلوی به درک واصل شده‌اند و دوران کاپیتولاسیون خاتمه یافته است. از قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و دادستانی تهران می‌خواهم که با سفارت و دولت انگلستان برخورد شود تا جرأت چنین اقداماتی را در پایتخت جمهوری اسلامی نداشته باشند چراکه این اقدام خلاف شئون دیپلماتیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار