اختتامیه مسابقات قرآنی کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه ۸ کشور

مسابقات قرآنی مددجویان مرد و کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه ۸ کشور به میزبانی اداره کل زندان‌های استان کرمان امروزبه کار خود پایان داد.

اختتامیه مسابقات قرآنی کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه ۸ کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نیک نام رییس اداره فرهنگی تربیتی اداره کل زندان‌های استان کرمان گفت: در راستای انجام مفاد تقویم اجرایی فرهنگی و تربیتی منطقه‌ی ۸ کشور، مسابقات قرآن مددجویان مرد و کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه ۸ کشور (استان‌های، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد) به میزبانی اداره کل زندان‌های استان کرمان با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد.

اوافزود: این مسابقات با شرکت ۵۰ نفر از مددجویان مرد و کانون‌های اصلاح و تربیت در رشته‌های دعاخوانی، اذان، مفاهیم نماز، قرائت، درک مفاهیم قرآن، حفظ (سور منتخب، ۳ جزء-۵ جزء-۱۰جزء-۱۵جزء-۲۰جزء و حفظ کل قرآن کریم) در زندان مرکزی کرمان برگزارشد.

اوتصریح کرد: زندگی بدون قرآن و معنویت، زندگی بدون آرامش است و همانگونه که جاذبه زمین را نمی‌توان منکر شد نقش قرآن و معنویت را در زندگی نمی‌توان انکار کرد و هر چقدر افراد از لحاظ بعد معنوی قوی و ارتباط آنان با خدا و قرآن و اهل بیت (ع) مستحکم‌تر باشد از آسیب‌های اجتماعی در امان می‌مانند.

او ضمن تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: وی اسطوره‌ی جهاد و فرمانده صادق الهی بود شهادت ایشان فاجعه‌ی بزرگی است برای امت اسلام که قلب پاک و مطهر رهبر عزیزمان را به درد آورد، اما دشمن کوردل و خونخوار بداند این ملت صد‌ها قاسم سلیمانی دارد که راهش را ادامه و فرصت خواب خوش را از چشمان دشمنان کوردل خواهند ربود.

در ادامه حجت الاسلام گرجی، مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان مواردی را در خصوص اهمیت قرآن مطرح کرد و بیان داشت: انسان باید بر اساس دستورالعمل‌های قرآنی، زندگی خود را برنامه ریزی کرده و ضمن تمرین مبارزه با نفس، به سمت و سوی خوب زندگی کردن سوق داده و افراد موفق را الگوی خود قرار دهند.

در پایان با حضور مسئولین، ضمن اعلام نفرات برتر بر اساس رأی هیئت داوران به برگزیدگان این مرحله از مسابقات، لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار