رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تعداد ۷۴۲ واحد مرغ گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۰۰ قطعه درحال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر تعداد ۷۴۲ واحد مرغ گوشتی در کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۹ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

او افزود:۱۶ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۴۳۴ قطعه و ۱۳ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۵۵۵ قطعه در استان دارای پروانه است.

جعفری بیان کرد:یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و با توان تولید ۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه در سال، فعال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:از صنایع مرتبط با این فعالیت، ۶ کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۶ هزار قطعه در ساعت، ۱۵ کارخانه اختصاصی خوراک طیور به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزار تُن، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت ۶۲ هزار تُن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت ۵۰ هزار تُن در سال وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال به منظور تامین بخشی از نیاز کالا‌های اساسی کشور، ۳۲ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۱۵ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های این استان انجام شد.

 جعفری گفت: این اقدام با توجه به ۲۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۴۷۲ قطعه جوجه ریزی ۹ ماه منتهی به آذر سال گذشته از ۱۹ درصد رشد برخوردار است.

او اضافه کرد: با این میزان جوجه ریزی، ۷۰ هزار و ۸۰۰ تُن گوشت مرغ و پنج هزار و ۲۵ تُن تخم مرغ در استان تولید شده که در مقایسه با تولید ۶۰ هزار تُنی آن در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود میزان تولید گوشت مرغ استان تا پایان امسال به بیش از ۹۰ هزار تن برسد، افزود: همه ساله حدود ۴۷ درصد از مرغ تولیدی این استان حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تُن به سایر استان‌های کشور از جمله تهران، کرمانشاه و زنجان صادر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.