تامین محرک رشد گیاهی طیور با تولید داخلی

داروی محرک رشد گیاهی طیور با همت یک شرکت دانش بنیان ایرانی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد فلاح، رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: با توجه به گرایش بیش از پیش جامعه برای مصرف محصولات و فرآورده‌های سبز و طبیعی، رغبت پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان به استفاده از دارو‌های گیاهی بسیار بیشتر از گذشته شده است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت فعال گفت: در حوزه دارو‌های گیاهی  بسیار سخت بود که یک دامدار یا مرغدار را راضی کرد که از دارو‌های گیاهی استفاده کند، اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌های علمی، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و اثبات کار آمدی دارو‌های گیاهی در عمل و آگاهی بیشتر جامعه، این رویه تغییر کرده است.

او افزود: این شرکت در مشورت و همکاری با اساتید دانشگاه تهران موفق شد تا داروی محرک گیاهی رشد طیور را به صورت کامل در واحد R&D شرکت تولید کند. این دارو از برخی مواد استحصال شده از گیاهانی مانند: سیر، آویشن، زنجبیل و دارچین تهیه شده است و همانگونه که از نام آن پیدا است به عنوان محرک رشد در طیور عمل می‌کند.

فلاح با اشاره به روند نسبتاً طولانی اخذ تاییدیه دارو‌های گیاهی گفت: معمولاً اخذ تاییدیه از مراجع ذی‌صلاح در حوزه دارو‌های گیاهی مورد استفاده در حوزه دام و طیور، ممکن است بین ۲ تا ۵ سال طول بکشد.

این فعال فناور  بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور اقدامات مثبتی در زمینه توسعه این زیست بوم خاص انجام داده است اما برای ترویج هر چه بیشتر جایگزینی داور‌های گیاهی با موارد مشابه شیمیایی نیاز به یک تلاش و هماهنگی فرابخشی است که به حمایت سایر دستگاه‌های دولتی نیاز دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار