راز داشتن عمری طولانی

یک روانشناس گفت: افراد با انجام اموری نه چندان دشوار می‌توانند به افزایش طول عمر خود کمک کنند.

نسیم رزمخواه دکترای روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط بین رفتن به اماکن فرهنگی و هنری با افزایش طول عمر افراد اظهار کرد: به طور کلی رفتن به اماکن فرهنگی و هنری مانند موزه و تئاتر امید به زندگی اشخاص را افزایش می‌دهد و طومل عمر آنها را بیشتر می‌کند. تحقیقی درباره افراد کهنسال نشان می‌دهد که اشخاص کهنسالی که کار‌های هنری بیشتر انجام می‌دهند و به اماکن فرهنگی و هنری بیشتر حضور دارند، نسبت به بقیه اشخاص بیشتر عمر می‌کنند.

او بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند افرادی که کار‌های هنری بیشتر انجام می‌دهند یا به اماکنی مانند موزه و تئاتر بیشتر می‌روند اغلب هوش معنوی بالاتری دارند، هوش معنوی مباحث شناختی و انگیزشی را در افراد افزایش می‌دهد، مهارت‌های سازگاری را در آنها ایجاد می‌کند، امید به زندگی آنها را فزایش و احتمال مرگ زودرس را کاهش می‌دهد.

اضطراب مرگ بیشتر به سراغ چه کسانی می‌رود؟

این روانشناس افزود: یکی از موضوعاتی که احتمال مرگ زودرس را در افراد بالا می‌برد، اضطراب مرگ است که ما این موضوع را در سالمندان بسیار بیشتر مشاهده می‌کنیم؛ تحقیقات نشان می‌دهند، افرادی که به انجام فعالیت‌های هنری علاقه‌مند هستند، اضطراب مرگ در آنها پایین‌تر است، عمر طولانی‌تر و با کیفیت‌تری دارند و مرگ زودرس کمتر به سراغ آنها می‌آید.


بیشتر بخوانید: اینگونه عمری طولانی داشته باشید


رزمخواه تأکید کرد: تحقیقی ساده درباره تأثیر رنگ آمیزی در افزایش امید به زندگی و طول عمر افراد نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های هنری مانند رنگ آمیزی شخص را وارد دنیایی دیگر می‌کند، در بخش ناخودآگاه ذهن، روح و جسم او اثر می‌گذارد، او را از تنش‌ها و فشار‌های زندگی روزمره دور و ذهنش را آرام می‌کند، مشکلات و خستگی‌هایی را که استرس و اضطراب در افراد ایجاد کرده است، کاهش می‌دهد؛ یکی از مشکلاتی که افراد در زندگی روزانه با آن مواجه هستند استرس و اضطراب است؛ اضطراب احتمال مرگ زودرس را در افراد افزایش می‌دهد.

نقاشی کشیدن کودکان

او تصریح کرد: تماشای رنگ آمیزی دیگران و انجام دادن این فعالیت هنری خلاقیت ذهن را افزایش می‌دهد؛ افزایش خلاقیت ذهن فشار روانی شخص را کمتر می‌کند و تمرکز او را بر موضوع مورد علاقه‌اش افزایش می‌دهد، بنابراین احساس رضایت در شخص ایجاد می‌شود و احتمال مرگ زودرس کاهش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: برای داشتن عمر طولانی بدنی سالم همراه با لاغری داشته باشید


رزمخواه یادآوری کرد: به طور کلی داشتن برنامه ماهیانه برای انجام فعالیت‌های هنری یا رفتن به اماکن فرهنگی و هنری در کاهش تنش‌های روزانه، داشتن ذهنی آرام و افزایش طول عمر بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.