عمری طولانی را با دوستانی خوب برای خود رقم بزنید/ نقش دوستان در تقویت اعتماد به نفس کودکان

یک کارشناس ارشد روانشناسی عمومی گفت: دوستان خوب علاوه بر بهبود کیفیت زندگی افراد به افزایش طول عمر نیز کمک می‌کنند.

مرجان پلویی کارشناس ارشد روانشناسی عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر دوست خوب در بهبود کیفیت زندگی افراد اظهار کرد: ما می‌توانیم با دوستی خوب لحظات بی‌نظیری را برای خود بیافرینیم و سرگرمی‌های جدیدی را انجام دهیم. دوست خوب به ما کمک می‌کند تا لذت، توجه و آگاهی خود را از آنچه در لحظه اتفاق می‌افتد، افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید: ۳ سالگی؛ آغاز ورود دوست خیالی به دنیاى کودکان/ خیال پردازى چه موقع خطرناک است؟


او بیان کرد: دوستان با همدلی به موقع به ما کمک می‌کنند تا با استرس‌ها و مشکلات زندگی راحت‌تر روبرو شویم و انتخاب‌های بهتری داشته باشیم. وقت گذراندن با دوستانی که در کنار آنها تفریح می‌کنیم یا لذت می‌بریم در بهبود سلامت روان ما بسیار موثر است، بنابراین کیفیت زندگی و احساس رضایت از زندگی، افزایش پیدا می‌کند.

 دوستان خوب

این کارشناس ارشد روانشناسی عمومی افزود: دوستانی که خصوصیات خوب ما را به ما یادآوری می‌کنند و برای ما ارزش قائل هستند، موجب می‌شوند تا ما احساس مثبتی نسبت به خود داشته باشیم. زمانی که فرد سرحال نیست یا ناامید است، برای شاد بودن نیاز نیست که هزینه‌های گزافی کند، در چنین مواقعی صحبت کردن با دوستی صمیمی موجب می‌شود تا شخص از احساس غم و اندوه فاصله بگیرد و به طور موقت احساس شادی کند.

 دوستان شاد

مثبت اندیشی خود را با دوستانی خوب افزایش دهید

پلویی تاکید کرد: دوستان خوب به مثبت اندیشی بیشتر ما کمک می‌کنند. آنها همچنین نقش موثری در تخلیه هیجانات ما دارند. از زمان کودکی فرد در راستای برطرف کردن نیاز‌های عاطفی‌اش تلاش می‌کند تا با افرادی خارج از خانواده یا اقوام خود ارتباطی صمیمانه داشته باشد. این روابط برای کودکان در قالب بازی و تفریح اتفاق می‌افتد، بنابراین در طول زمان علاوه بر اینکه احساس رضایت و شادی در کودک تقویت می‌شود، او مهارت حل مسئله را هم یاد می‌گیرد.

 روابط دوستانه

او تصریح کرد: روابطی که ما با اقوام یا دوستان خود در کودکی برقرار می‌کنیم به طور مستقیم در افزایش اعتماد به نفس کودکان موثر است همچنین این روابط موجب می‌شوند که کودکان مورد حمایت اجتماعی هم قرار بگیرند و در کنار بازی با دوستان خود بیشتر احساس ارزشمندی کنند.


بیشتر بخوانید: ۴ نکته برای داشتن دوستان خوب


این کارشناس ارشد روانشناسی عمومی گفت: با آغاز دوران نوجوانی و گذر از کودکی فرد ممکن است به علت انتقال از مرحله کودکی به نوجوانی و تغییراتی که از نظر روانی و جسمانی با آنها مواجه می‌شود، احساس تنهایی کند، بنابراین نوجوان با صحبت کردن با همسالان خود می‌تواند بر این احساس غلبه کند و طعم آرامش را در زندگی بچشد.

پلویی یاداوری کرد: پیوند‌ها و روابط اجتماعی قوی که ما با افراد برقرار می‌کنیم، علاوه بر اینکه به افزایش طول عمر ما کمک می‌کند، در بهبود کیفیت زندگی، شادی و سلامتی ما هم موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.