دبیر علمی بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه اعلام کرد؛

برگزاری همایش کتاب سال حوزه در سوم بهمن

بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه با معرفی آثار برتر علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه در قم برگزار می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام مقیمی دبیر علمی بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه گفت: این همایش پنج شنبه سوم بهمن امسال با حضور یکی از مراجع تقلید در مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار می‌شود.

او ادامه داد:آثار برتر و برگزیده علمی، پژوهشی حوزه‌های علمیه در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه معرفی می‌شود.

مقیمی عنوان کرد:۹۳۳ کتاب و رساله علمی سطح ۴ از علما و فضلای حوزه که در سال ۹۷ تالیف شده به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد ۱۶۹ اثر به مرحله دوم و ارزیابی تفصیلی راه یافته اند.

دبیر علمی بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه گفت: همزمان با این همایش، سومین جشنواره مقالات علمی - پژوهشی حوزه هم برگزار می‌شود.

او افزود: ۱۱۰ مقاله از نشریات و فصلنامه‌های حوزوی به دبیرخانه این جشنواره رسیده و ارزیابی شده که آثار برتر معرفی می‌شوند.

 حجت الاسلام مقیمی برپایی نمایشگاه آثار ارسالی و منتخب همایش کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی - پژوهشی حوزه، و تجلیل از یکی از پیشگامان علم و اجتهاد را از دیگر برنامه‌های این همایش بیان کرد.

دبیر علمی بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه  اظهار کرد: داوران و ارزیابان در هجده گروه علمی این آثار را در مرحله اول ارزیابی کردند و در مرحله دوم و تفصیلی در سه محور علمی- پژوهشی، علمی -ترویجی، و فرهنگی، آثار برتر از نظر موضوع، روزآوری عنوان، روان شناسی و نظریه پردازی انتخاب و در روز همایش معرفی و از صاحبان آن‌ها تبدیل می‌شود.

او  ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جمعیت، پیشرفت، تمدن اسلامی، فضای مجازی، زن و خانواده، و فلسفه هنر را از مهمترین محور‌های اولویت دار مصوب شورای سیاستگزاری کتاب سال حوزه در سال جاری برای حمایت ویژه اعلام کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.