البرز رتبه برتر در پیشبرد این طرح؛

کشاورزی حفاظتی مرهمی برای فرسودگی خاک

معاونت بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی البرز گفت:کشاورزی حفاظتی در اراضی زراعی البرز باهدف جلوگیری از فرسایش خاک اجرا شده است.

کشاورزی حفاظتی مرهمی برای فرسودگی خاک در البرزمحمد تاج الدینی، معاونت بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت:  کشاورزی حفاظتی در استان البرز از چندین سال پیش با ۲ روش خاک ورزی و بی خاک ورزی شروع به فعالیت کرده است .

او افزود:کشاورزی حفاظتی در روش بی خاک ورزی  در ۱۴۸ هکتار از اراضی زراعی البرز و در روش کم خاک ورزی در ۸ هزار و ۲۱۴ هکتار از اراضی با عمده محصول جو،گندم و کلزا   اجرا شده است.

معاونت بهبود و تولیدات جهاد کشاورزی البرز گفت:طرح كشاورزي حفاظتي با محور محصول استراتژيك گندم، جو و كلزا به اجرا درآمده كه افزون بر ارتقاي كمي و كيفي محصول، اقدامي براي حفاظت از خاك و كاهش تبخير آب كشاورزي است.

تاج الدینی افزود: عملیاتی شدن کشاورزی حفاظتی در قالب خاک ورزی موجب کاهش تبخیر آب، حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش می‌شود که استان البرز نیز در زمینه پیاده کردن این روش ، رتبه برتر کشوری را داراست.

او گفت:  در روش بی خاک ورزی زمین شخم زده نمی‌شود و مقداری از بقایای گیاهی در خاک رها می‌شود و بر اثر بارندگی و تابش نور خورشید به مواد آلی خاک تبدیل و بذر بدون شخم زدن زمین و با دستگاه بذر کار کاشته می‌شود.

 انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.