اعزام تیم‌های درمانی توسط اورژانس هوایی به مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان اورژانس کشور از اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی توسط اورژانس هوایی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

اعزام تیم‌های درمانی توسط اورژانس هوایی به مناطق سیل‌زدهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور  با اشاره به اقدامات حوزه سلامت در جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: انتقال ۶۱ مادر باردار پرخطر از مناطق آسیب دیده به مراکز درمانی و بهداشتی و مناطق امن و اعزام ۱۷ مصدوم، بیمار و مادر باردار پرخطر از توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی صورت گرفته است.

او ادامه داد: فوت ۲ نفر شامل یک سرباز در اثر غرق شدگی در کنارک و یک زن بر اثر ریزش آور اتفاق افتاده است؛ ضمن اینکه ویزیت ۴۵۰ بیمار توسط تیم‌های واکنش سریع اورژانس در مناطق آسیب دیده انجام شده و ۳ فروند اورژانس هوایی و ۱۵ دستگاه آمبولانس نیز در این منطقه استقرار دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بنده به عنوان نماینده ویژه وزیر بهداشت در مناطق آسیب دیده جهت ارزیابی و رصد نحوه ارائه خدمات حوزه سلامت به آسیب دیدگان جنوب سیستان و بلوچستان حضور داشته‌ام.

کولیوند اضافه کرد: تیم‌های درمانی و بهداشتی توسط اورژانس هوایی به مناطق آسیب دیدهاعزام شده؛ ضمن اینکه بررسی منابع آب آشامیدنی و چاه‌های فاضلاب، آموزش چهره به چهره افراد آسیب دیده توسط تیم‌های بهداشتی، توزیع شیرخشک و دارو‌های مورد نیاز بیماران در مناطق آسیب دیده نیز انجام شده است.

او از بازدید از مراکز اسکان اضطراری و بررسی مواد غذایی توزیع شده در مناطق آسیب دیده خبر داد و گفت: اعزام ۳ تیم بهداشتی (۹ نفر) از دانشگاه کرمان به مناطق آسیب دیده، اعزام آمبولانس کمکدار از دانشگاه زاهدان، خودرو ارتباطات از دانشگاه زابل و اعزام اورژانس هوایی از دانشگاه گناباد به مناطق آسیب دیده و توزیع کلر ۱ درصد از طریق معاونت به سایر شهرستان‌ها قبل از بروز سیل؛ از جمله اقدامات انجام شده در این مناطق است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار