خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به محور‌های مواصلاتی نیمه شمالی سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه، بارندگی‌های سیل آسا ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی به بدنه جاده‌ها و ابنیه فنی راه‌های نیمه شمالی استان وارد کرد.

خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی سیلاب به محور‌های مواصلاتی نیمه شمالی سیستان و بلوچستانایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:تخریب شانه راه‌های اصلی و فرعی، آب بردگی محورها، آسیب به رویه آسفالت، تخریب پل‌ها و سازه‌های کمکی، از جمله مهمترین خسارات وارده به شبکه راه‌های ارتباطی نیمه شمالی استان در این مدت بوده است.

او  ادامه داد: ۳۰ اکیپ راهداری این اداره کل به همراه ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از زمان بروز سیلاب تاکنون در طول محور‌های مواصلاتی نیمه استان مشغول به فعالیت بوده اند که روند خدمات رسانی به هم استانی‌های گرامی همچنان ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از بازگشایی کامل کلیه محور مواصلاتی اصلی و فرعی درگیر سیلاب نیمه شمالی استان خبر داد و افزود: با فروکش کردن سیلاب و تلاش شبانه روزی نیرو‌های راهداری در حال حاضر تمامی محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی حوزه تحت پوشش این اداره کل باز و تردد ایمن و روان در آن‌ها برقرار است.

کرد رها سازی بیش از ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب و نجات سرنشینان آن‌ها و همچنین امدادرسانی به موقع و سریع جهت انتقال بیمار دیالیزی در یکی از روستا‌های اطراف میرجاوه و نجات جان مادر باردار در یک از روستا‌های اطراف مهرستان را از دیگر اقدامات قابل تقدیر نیرو‌های راهداری در سیلاب اخیر عنوان کرد.

او  با اشاره به قطع ارتباط ۱۲۵ روستا در اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌های محلی و در برخی مناطق بارش سنگین برف، گفت: با تلاش همکاران ما در حال حاضر ارتباط ۱۱۵ روستا برقرار و راهداران مشغول بازگشایی راه‌های دسترسی ۱۰ روستای دیگر هستند که این مسیر‌ها نیز تا ۲۴ ساعت آینده بازگشایی خواهند شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.