تولیت آستان قدس رضوی؛

ما همه مدیون حاج قاسم هستیم/سپاه پاسداران پاسخ خوبی به ‌جنایت آمریکا داد ‌

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما همه مدیون حاج قاسم هستیم و امنیت کشور عراق و سوریه مدیون تدابیر و فداکاری های حاج قاسم است.

ما همه مدیون حاج قاسم هستیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفتمین روز تدفین شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمش شهید پورجعفری در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان گفت: در ابتدا برای خانواده های بزرگواری که عزیزان خود را در این مراسم از دست دادند از خداوند برای آن عزیزان طلب رحمت و مغفرت کنم و روح این جانباختگان با شهدای کربلا محشور و  برای خانواده ها صبر در خواست می کنم. 

او در ادامه بیان کرد: از میان مردم عده‌ای هستند که با خدای خود عهد و پیمان بستند و از این راه بر نمی‌گردند، این اجتماع عظیم برای مردی است که تجسم عینی آیات قرآن است و حاج قاسم سلیمانی در راه خدا ثابت قدم بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه چند ویژگی  شهید سلیمانی باعث شد دل‌های مردم به او نزدیک شود، افزود: در تاریخ قهرمانان زیاد داشته‌ایم و انسان‌های دارای شجاعت در تاریخ بسیار زیاد است، اما همه آن‌ها نتوانستند با مردم ارتباط عمیق عاطفی و احساسی و دینی ایجاد کنند.

او  با بیان اینکه همه ما مدیون حاج قاسم هستیم و امنیت عراق و ایران نتیجه تلاش‌های حاج قاسم است، تصریح کرد: شهید سلیمانی با مردم پیوند عاطفی عمیقی ایجاد و این ویژگی او را متمایز کرد. حاج قاسم امتداد نسلی بود که امام علی (ع) وقتی در مسجد کوفه نشستند و جمعی از یاران گرد او حلقه زده بودند امام در آن جلسه یاد اصحاب خود در جنگ صفین افتاد و فرمود "این عمار" و اشک می‌ریخت.

‌مروی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی امتداد عمار و از نسل شهادت است و به آنچه که در قرآن آمده بود عمل کرد، ادامه داد: او در عمل محکم و سدید بود، عمل سدید یعنی به بهترین شکل کاری را انجام دادن و پای آن ایستادن. حاج قاسم پای کاری که انجام می‌داد می‌ایستاد و تنگنا‌ها و سختی‌ها را تحمل می‌کرد، اما عقب‌نشینی نکرد.

او گفت: رهبری می فرماید حاج قاسم برای هر کارش دلیل داشت و از روی هیجانات تصمیم نمی گرفت دارای فکر سدید بود‌ خطی که از دوران جوانی و نوجوانی آغاز و تا لحظه شهادت ان خط را ادامه داد بدون هیچ گونه تزلزلی .

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خیلی ها در کنار حاج قاسم و حاج قاسم ها بودند ولی مسیر را عوض کردند ولی حاج قاسم در مسیر ماند. 

مروی در ادامه بیان کرد: حاج قاسم از آنهایی بود که هر چه به او می‌گفتند سوریه دیگر از دست رفته و باز نمی‌گردد و امریکا و قارون‌های زمان دست به دست هم دادند تا سوریه را نابود کنند، ولی این‌ها نه تنها دل قاسم زلزله ایجاد نکرد بلکه فزادهم ایمانا سوریه و عراق را از چنگال داعش و وحشی و بی رحم بیرون آورد.

 او در ادامه تصریح کرد: در تشییع افراد از هر قشری حتی در شهر‌هایی که پیکر نرفت حضور گسترده داشتند  ، علت ان این بود برای خدا قدم برداشت و نظرش خدا بود و نه کسب عنوان و محبوییت، حاج قاسم رسانه و تیم رسانه‌ای نداشت و هر هفته در رسانه ظاهر نمی‌شد و خدا محبت را در دل مردم گذاشت، چون حقیقتا به خدا ایمان داشت.

مروی گفت: ولایتمداری حاج قاسم از دیگر ویژگی‌های ممتاز او بود، حاج قاسم ‌ذوب در انقلاب و ولایت بود و دارای فکر و نظر در مسائل سیاسی و نظامی بود و فقط عملیاتی نبود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حاج قاسم هم صاحب نظر بود و هم نظریه پرداز و هم اهل عمل بود، در جلسات رهبری هر کس نظر می داد و حاج قاسم نظر می داد ولی توجه اش به جمع بندی رهبری بود و آن را عمل می کرد ، خودش را در برابر نظر ولی فقیه به حساب نمی آورد سرباز بود در مقابل فرمانده. دشمن نمی توانست رو در رو با او بجنگد و دزدانه و نیمه شب و با هواپیمای بدون خلبان او را به شهادت رساندند.

او گفت: از بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری در دنیا جرات حمله به آمریکا را نداشته است، اما ما ابهت آمریکا را در‌هم شکستیم. آمریکایی که توانایی حفظ پایگاه خودش را ندارد چگونه می‌خواهد امنیت کشور‌های منطقه را حفظ کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما در حال جنگ با آمریکا هستیم و به او سیلی زده‌ایم. کج فهمی و خوش خیالی است که فکر کنیم آمریکا دست بر‌می‌دارد و تا زمانی که مردم ما انقلابی باشند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و پاسخ او را خواهیم داد.

او در ادامه  از سرداران  سپاه سلامی و حاجی‌زاده تشکر کرد و گفت:  این سرداران مصداق آیه قرآن هستند که در برابر دشمن جنگنده و در برابر مردم گفتند کاش ما هم در این هواپیما بودیم و گردن ما از مو باریک‌تر است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.