استاندار قزوین:

نرخ بیکاری استان باید تک رقمی شود

استاندار قزوین در کارگروه اقتصادی گفت: باید نرخ بیکاری استان از ۱۱ درصد به کمتر از ۷ درصد کاهش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار کارگروه اقتصادی استان گفت: با نظارت جدی و اولویت دادن به نحوه جذب نیرو‌های بومی در واحد‌های صنعتی باید نرخ بیکاری استان از ۱۱ درصد به کمتر از ۷ درصد کاهش یابد.

جمالی پور افزود: در ایجاد اشتغال و اجرای تعهدات برخی شهرستان‌ها مانند قزوین و آبیک ضعیف عمل کرده اند و برخی مانند آوج و بویین زهرا بسیار موفق بوده اند که ابتدا شهرستان‌های موفق تشویق می‌شوند و سایر مناطق باید آسیب شناسی شود.

استاندار بیان کرد: با تشکیل کمیته ویژه وضعیت نیرو‌های بومی و غیربومی جذب شده در واحد‌های صنعتی باید رصد و گزارشی تهیه شود و تاکید جدی داریم که فرصت اشتغال استان نباید در اختیار نیرو‌های غیربومی و یا اتباع بیگانه گذاشته شود.

او افزود: اینکه گفته شده ۴۰ درصد اشتغال استان در اختیار افراد غیر بومی است نشان می‌دهد در بکارگیری نیرو‌های داخل استان کوتاهی کرده ایم در حالی که از این پس باید اولویت جذب نیرو در واحد‌های تولیدی تا ۹۰ درصد با افراد بومی بویژه زنان سرپرست خانوار و ۱۰ درصد در اختیار کارآفرین باشد.

جمالی پور یادآور شد: در اشتغال در بنگاه‌های زودبازده تجربه بدی داریم که باید از آن استفاده کنیم تا در این شرایط دوباره همان اشتباهات را مرتکب نشویم به همین دلیل با نظارت دقیق و قانونی لازم است در اجرای طرح‌های اشتغال کاری کنیم که هم طرح سودآور باشد و هم و وام‌ها به بانک بازگردد.

استاندار گفت: در گذشته بخشی از وام‌های بنگاه‌های زودبازده منحرف شد و به خرید مسکن و خودرو و سفر‌های خارجی اختصاص یافت و وارد تولید نشد، اما دیگر این شرایط را نداریم و باید دقت و نظارت کنیم تا اعتبارات به تولید و اشتغال منجر شود.

او درباره مجوز صادرشده برای مجتمع‌های بین راهی و هتل‌های بدون پیشرفت فیزیکی هم گفت: با دادن اخطار نهایی باید مجوز کسانی که قادر نیستند طرح‌های خود را در هتل و مجتمع بین راهی تکمیل کنند باطل و آن‌ها را به متقاضیان جدید واگذار کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.