بررسی مشکلات عشایر تل سیاه جیرفت

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت گفت: با ورود مدعی العموم و همکاری اداره کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان مشکلات عشایر منطقه تل سیاه جیرفت مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مشکلات عشایر تل سیاه جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سلامی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت با اشاره به بازدید میدانی از پروژه جنگل کاری در منطقه تل سیاه شهرستان جیرفت گفت: این بازدید در راستای احقاق حقوق عامه و حفظ مصالح عمومی و حل و فصل اختلافات فی مابین منابع طبیعی و عشایر منطقه صورت پذیرفته است.

او با اشاره به مطالبات و مشکلات پیش آمده برای عشایر این منطقه به موضوع تعیین محل‌هایی برای آبشخور احشام و تعیین مسیر‌هایی برای عبور احشام اشاره کرد و افزود: مسئولان اداره منابع طبیعی قول مساعد برای حل این موانع را دادند.

دادستان جیرفت با تاکید بر اینکه صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع نیز در دستور کار دستگاه قضایی است، بیان داشت: در رسیدگی به مشکلات بایستی چند وجهی به مسائل نگاه کرد و باید به گونه‌ای تدبیر شود که هم مطالبات به حق مردم وهم صیانت و حفاظت از منابع طبیعی دیده شود.

بنا بر اعلام اداره کل منابع طبیعی سایت هدف گذاری برای جنگل کاری واقع در منطقه تل سیاه شهرستان جیرفت ۴۰۰هکتار است که چاله زنی آن بطور کامل انجام و میزان ۲۳۰ هکتار آن توسط منابع طبیعی با گونه‌های جنگلی و بومی سازگار با منطقه از جمله کنار و کهور طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ جنگل کاری و تاکنون آبیاری و مراقبت شده است و در سال ۱۳۹۸ هم عملیات اجرایی میزان ۱۶۰ هکتار دیگر در سایت مذکور از محل اعتبارات ملی در شرف انجام است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار