کارگاه آموزشی کودک و تغذیه سالم در بندرانزلی

کارگاه آموزشی کودک و تغذیه سالم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت محجوب مسئول روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: کارگاه آموزشی کودک و تغذیه سالم با حضور اعضای دانش‌آموز در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی برگزار شد.

او افزود: این کارگاه آموزشی در مسیر حرکت هدفمند بسیج همگانی تغذیه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی برگزارشد.
مسئول روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: کارشناس ارشد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز به‌عنوان مدرس در این کارگاه آموزشی حضورداشت و با ترسیم هِرم غذا‌های سالم برای حاضران، اهمیت و نقش تغذیه مناسب را در سلامت انسان و پیش‌گیری از بیماری‌هارا مطرح کرد.

حجت محجوب افزود: در این کارگاه آموزشی آسیب‌های ناشی از مصرف بی‌رویه غذا‌های حاضری (فست‌فوت‌ها) واین‌که علت بسیاری از بیماری‌ها، الگوی غذایی نامناسب، مصرف زیاد قند و نمک و چربی است مطرح شد.

او گفت: در این کارگاه آموزشی مطالبی درباره تغذیه نادرست که دلیل اصلی اضافه وزن و چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و برخی سرطان‌ها است و مصرف سبزی، میوه‌ها، غلات، گوشت‌سفید و حبوبات، در پیش‌گیری از این آسیب‌ها نقش به‌سزایی ایفامی‌کند ارائه شد .

مسئول روابط عمومی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان افزود: در این کارگاه همچنین به دانش آموزان عضو کانون توصیه شد که ورزش کنند چرا که ورزش و تفریح سالم از راه‌های حفظ سلامتی جسمی و روحی انسان است و از رژیم غذایی سالم پیروی کنندو برای داشتن جامعه‌ای سالم و بالنده، از امروز برای سلامت خود برنامه‌ریزی مدونی داشته‌باشند.

بسیج ملی آموزش همگانی‌تغذیه، از ۱۴ تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۸ تلاشی ویژه برای کاهش مصرف قند، نمک و چربی در سراسر کشور خواهدداشت و با شعار (۱،۲،۳ غذای سالم)، در این مسیرحرکت‌می‌کند.

انتهای پیام / ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.