کارشناس آمریکایی در جلسه کنگره: آمریکا بیش از گذشته منزوی شده است

مشاور حقوقی سابق شورای امنیت ملی آمریکا در جلسه کنگره این کشور اعلام کرد آمریکا بعد از ترور سردار سلیمانی بیش از گذشته منزوی شده است؛ آیا ترور سردار سلیمانی عاقلانه بود؟

کنگره آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آوریل هینز، استاد دانشگاه کلمبیا و مشاور حقوقی سابق شورای امنیت ملی آمریکا در جلسه کنگره این کشور با اشاره به ترور سردار سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا اعلام کرد ایالات متحده اکنون بیش از گذشته منزوی شده است.

مشاور حقوقی سابق شورای امنیت ملی آمریکا که بعنوان کارشناس در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر بود گفت: «سوال این است که آیا هدف قرار دادن (به شهادت رساندن سردار) قاسم سلیمانی عاقلانه بود و به منافع ملی آمریکا خدمت کرد و ما را امن‌تر کرد؟ دولت ترامپ استدلال می‌کند که این اقدام دفاعی برای جلوگیری از تهدیدات قریب الوقوع بوده و برای حفظ جان آمریکایی‌ها ضروری بوده است.»

آوریل هینز افزود: «اظهارات وزیر دفاع (آمریکا) در روز یکشنبه ظاهراً با این استدلال دولت در تعارض است که این اقدام برای این انجام شده که به ایران پیام بدهد و در اقدامات احتمالی بیشتر اخلال ایجاد کند. اگر اینگونه بوده باشد، نه تنها متحدان و شرکای ما آن را نقض قوانین بین المللی قلمداد می‌کنند، بلکه نمی‌توان درک کرد چرا رئیس‌جمهور و مقامات آن با کنگره و متحدان ما برای هدف قرار دادن (ترور سپهبد شهید) سلیمانی، اقدامی نظامی که به شکل قابل پیش بینی ایران، آن را اعلان جنگ از سوی آمریکا قلمداد می‌کند، مشورت نکرده است.»


بیشتر بخوانید: پلوسی بند‌های استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد

سناتور جمهوریخواه: ایران برنده مناظره انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها بود!


این استاد دانشگاه کلمبیا گفت: «درست بعد از این حمله، هزاران سرباز دیگر به منطقه اعزام شد تا از نیرو‌ها و دارایی‌های ما در برابر واکنش احتمالی ایران به کشته شدن سلیمانی محافظت کنند. با قرار دادن آمریکایی‌های بیشتری در معرض خطر، دولت ترامپ جنگ علیه داعش را متوقف کرد.»

مشاور حقوقی سابق شورای امنیت ملی آمریکا افزود: «ناتو مأموریت خود علیه داعش در عراق را به حالت تعلیق درآورد و دولت و پارلمان عراق به حضور نیرو‌های ما در خاک این کشور معترض شدند. ما عناصر تحت حمایت ایران در دولت عراق را تقویت کردیم و طرفداران آمریکا را تضعیف کردیم. ایران اعلام کرد که با از سرگیری مؤلفه‌های بیشتری از توافق هسته ای، از این توافق فاصله بیشتری می‌گیرد. آمریکا در چنین شرایطی بیش از گذشته منزوی شده است.»

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار