ضعف اطلاعاتی آمریکا در تحریم فرمانده سپاه خوزستان نمایان شد

استاندار خوزستان تحریم فرمانده سپاه خوزستان نشانه ای از ضعف اطلاعاتی آمریکا دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه حضور در ستاد فرماندهی سپاه استان درخصوص اقدام نابخردانه دولت آمریکا در تحریم سردار سرتیپ دوم حسن شاهوارپور فرمانده ارشد نظامی، گفت: تحریم فرمانده سپاه این استان از سوی سردمداران آمریکا را نشان دهنده ضعف اطلاعاتی و ناآگاهی آن‌ها از مسائل منطقه و کشور دانست.

او افزود: نکته دیگری که مسجل شد این است که اطلاعات دولت آمریکا از مسائل استان و کشور، اطلاعاتی ناقص و ضعیف است.

شریعتی تبلیغات غرب حول آمار بالای کشته شدگان اغتشاشات گرانی بنزین بیان داشت: استناد این دولت به اطلاعات غلط و بی پایه نشان از ضعف آگاهی از مسائل کشور و بخصوص استان ما دارد.

رئیس شورای تامین استان خوزستان ادامه داد: اگر چنین کشتاری صورت گرفته باید خانواده‌های این افراد تاکنون مراجعه و پیگیری‌هایی را انجام می‌دانند و همانطور که قبلا گفته شد، باید مدارک این ادعا را ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه در گذشته هم خطاب به مدعیان چنین کشتاری خواسته شده بود که اسامی افراد را ارائه دهند، اظهار کرد:، اما باید تاکید کرد حضور دولت و سپاه در ماهشهر به مسائل به وجود آمده برای اصلاح وضع به وجود آمده و ایجاد آرامش در منطقه بود.

استاندار خوزستان اذعان داشت: دستورات سردار شاهوار برای ایجاد این آرامش در مسائل ماهشهر نیز با تاکید بر جلوگیری از خشونت بوده است.

او بیان کرد: برای بازگرداندن آرامش به منطقه، همواره حضور مردم در بین معترضان مورد توجه قرار داشت.

شریعتی با بیان اینکه سردار شاهوار در مسائل مختلف استان برای خدمت رسانی به مردم پیشتاز بوده، تصریح کرد: چنین فرمانده نظامی که از دل مردم برخاسته و شبانه روز در حال پیگیری مشکلات مردم است، از جامعه مردمی به دور نیست و چنین اقداماتی از سوی دولت‌های استکباری نمی‌تواند خللی در اراده سپاه و نیرو‌های همیشه در صحنه آن ایجاد کند.

روز جمعه برایان هوک یکی از مقامات آمریکایی از تحریم سرتیپ دوم پاسدار حسن شاهوارپور توسط واشنگتن خبر داد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.

مقامات آمریکایی مدعی شدند این تحریم به دلیل "نقض حقوق بشر" در شهرستان ماهشهر در جریان اغتشاش‌ها نسبت به افزایش نرخ بنزین صورت گرفته است.

به دنبال اغتشاشات اخیر در شهرستان ماهشهر تعدادی از عناصر آشوبگر با تیراندازی به سمت نیرو‌های انتظامی و امنیتی و مردم، تعدادی را مجروح کرده یا به شهادت رساندند که عوامل اصلی این آشوب‌ها نیز شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.