لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور به آزمون ۹۹ می‌رسد؟

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور درباره لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور ۹۹ توضیح داد.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که با هماهنگی به عمل آمده با کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مصوبه ساماندهی سهمیه های کنکور برای تصویب به مجلس نمی رود و در شورای عالی حل و فصل می شود، گفت: حتما اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رایزنی های لازم و کارهای حقوقی لازم را انجام داده اند و پس از آن این موضوع را مطرح کرده اند.

او در ادامه بیان کرد: از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست داریم لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور را به آزمون سراسری سال ۹۹ برسانند.

خدایی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا لایحه ساماندهی سهیمه‌های کنکور به کنکور ۹۹ می‌رسد یا خیر؟ گفت: به نظر من اگر کمی همت و تلاش باشد حتما لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور به آزمون سراسری ۹۹ می‌رسد و دلیلی ندارد که به تعویق بیفتد. برای تصویب یک لایحه زمان زیادی لازم نیست و حداقل کاری که می‌شود این است که مصوبات مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۹۹ حذف شوند.


بیشتر بخوانید: جزئیات ساماندهی سهمیه‌های موجود در کنکور/هیچ سهمیه دیگری به کنکور اضافه نمی‌شود


رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که کدام یک از سهمیه‌های موجود در کنکور مصوبه مجلس را دارد، گفت: فقط سهمیه ایثارگران مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد و سایر سهمیه‌های مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
برخلاف قانون هست که بخوان سهمیه ای رو تغییر بدن یا حذف کنن درحالی که فقط چند روز تا ثبت نام مونده ..ما ترسی از تصویب نداریم ، سهمیه ها حقمان هست و فقط ای کاش اسم بعضی سهمیه ها آورده میشد..نه سهمیه ی ایثارگران ..اگر شما در شرایط ما بچه ها بودین بخدا اگر میتونستین یک کلمه درس بخونین ...بعدهم ما بااین سهمیه ها که به راحتی وارد دانشگاه نمیشیم، ماهم مثل شما ها درس میخونیم اما با شرایط خیلی سخت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
این که بعضی ها چه قدر مخالفن که امسال تصویب بشه نشون میده که چه قدر مهمه که امسال باید تصویب بشه و بعضی ها که انتظار داشتن راحت به دانشگاه برن ترسیدن از تصویبش.....#عدالت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
به خدا از وقتی فهمیدیم استرسمون بیشتر باشه تورو خدا صدا سیما فشار بیاره امسال تصویب بشه....


به خدا از وقتی فهمیدیم استرسمون و نا امیدیمون بیشتر شده تورو خدا امسال تصویب کنین ....حتی تا یه هفته مونده به کنکور...
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۸:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
خدانکنه که اینطور بشه .برخلاف قانون هست که کمتر از ۱۶ روز مانده به ثبت نام کنکور بخوادشرایط عوض بشه..ما با شرایط سابق خودمون رو وقف دادیم
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۰:۲۸ ۳۰ دی ۱۳۹۸
برخلاف قانون هست که ۱۶ روز مانده به کنکور بخوان ساماندهی کنن.هرکاری میخوان انجام بدن بزارن برای کنکور سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
چی بگیم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
لطفا در مسائلی که به شما مربوط نیست دخالت نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
کل ایران
۱۳:۱۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
توروخدا زودتر تصویبش کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
برای ۹۹ اتفاقی نمیفته کلا که قضیه خلاف قانونه چرا که هر تغییری در کنکور باید از یکسال قبل خبر داده بشه اما خب حالا بهش اهمیت ندادن
اما نمیرسه چون هم خود شورا گفت که ۹۹ تغییر نخواهد کرد هم اینکه ۱۶ روز دیگه ثبت نامه و معلومه دیگه نمیرسه هم اینکه وزیر علوم گفت اگر تا ثبت نام نرسه ما اجازه هیچگونه تغییری نمیدیم هم دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که بخشی از سهمیه باید بره مجلس گفت سهمیه ها اگر اصلاح بشه ۱۴۰۰ اجرا میشه.
پس بیخودی به حرف کسی که در حیته این مسائل نیست توجه نکنید و درستون رو بخونید‌.
ایشون قبول نکردند یک سال دیگه کنکور نظام قدیم برگزار کنند و میگن غیر ممکن هست اونم با این همه وقت ولی سهمیه رو میگه کمی همت در صورتی که باید در چند نهاد پیگیری بشه.
آخرین اخبار