صدر از تصمیم دولت عراق برای مقابله با خرابکاران حمایت کرد

مقتدی صدر ضمن اعلام اینکه به تصمیم دولت عراق برای مقابله با خرابکاران احترام می‌گذارد گفت باید بین معترضان و خرابکاران تفاوت قائل شد.

مقتدی صدربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی توییتری خواستار قائل شدن تفاوت بین عناصر خرابکار و معترضان شرکت کننده در تظاهرات مسالمت‌آمیز شده و اعلام کرد به تصمیم دولت این کشور برای مقابله با خرابکاران احترام می‌گذارد.

مقتدی صدر اعلام کرد: «من به تصمیم دولت برای مقابله با خرابکاران احترام می‌گذارم، اما باید بین اعتراضات مسالمت آمیز و اقدامات تخریبی تفاوت قائل شد. کما اینکه الحشد الشعبی نباید برای مقابله اقدام کند، چون وجهه این سازمان را از بین می‌برد.»


بیشتر بخوانید: تظاهرات میلیونی مردم عراق و تکاپوی جریان‌های غربگرا+ تصاویر


رهبر جریان صدر عراق گفت: «من به تصمیمی که انقلابیون (در حین تظاهرات) می‌گیرند، احترام قائل هستم و امیدوارم که به مسالمت‌آمیز بودن آن پایبند باشند و به امنیت ملت آسیبی وارد نکنند.»

مقتدی صدر همچنین خواستار تسریع در فرآیند انتخاب نامزد نخست‌وزیری و معرفی وی به رئیس‌جمهور شد و از ‌های سیاسی عراق خواست تا از کشمکش و درگیری برای سهم‌خواهی دست بر دارند، چون عراق و ملت آن در معرض خطر قرار دارند.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

پارلمان عراق پنجم ژانویه در جلسه‌ای ویژه و با رای اکثریت نمایندگان طرح خروج نیرو‌های بیگانه از این کشور را تصویب کرد.

پس از ترور شهدای مقاومت و مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیرو‌های آمریکا از این کشور، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، و همچنین رهبران گروه‌های مقاومت، خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی علیه آمریکا شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۳۰ دی ۱۳۹۸
ننگ بر امریکای خبیث
آخرین اخبار