تجمع گروه‌های مختلف معترضان در حاشیه اجلاس داووس

در آستانه نشست سالانه اقتصادی در داووس، معترضان برای ترویج بحث‌ها با محوریت محیط زیست و عدالت تجمع کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، در آستانه نشست سالانه اقتصادی در داووس سوئیس، معترضان برای ترویج بحث‌ها با محوریت محیط زیست و عدالت تجمع کردند.

انتظار می‌رود در این نشست سران بیش از ۱۰۰۰ شرکت بزرگ و حدود ۲۵۰ سیاستمدار شرکت کنند. تقریبا هر زمان که این نشست برگزار می‌شود، سئوال‌های انتقادی درباره این رویداد مطرح می‌شود. چیزی که اعتراضات امسال را با اعتراضات سال‌های گذشته متفاوت می‌کند این است که گروه‌های مختلف از معترضان گردهم آمده اند تا سران سیاسی و تجاری صدای آن‌ها را بشنوند. از اعتراضات جلیقه زرد‌ها در فرانسه تا اعتراضات در شیلی در ۱۲ ماه گذشته، جریان شدیدی از خشم از کسانیکه معتقدند جهانی‌سازی آن‌ها را نادیده گرفته، به راه افتاده است. همچنین اعتراضات به تغییر آب و هوا نیز وجود دارد که در ظاهر مسئله مجزایی خودنمایی می‌کند. اما عاملی که این دو گروه مجزا از معترضان را به هم نزدیک می‌کند، این احساس است که شکاف میان شهروندان و سران شان زیاد شده است. اعتراضات امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد.

الیور کَن، رئیس ارتباطات راهبردی مجمع جهانی اقتصاد گفت: بد نیست که سران را دورهم جمع کرده و آن‌ها را وادار کنیم به صدای معترضین گوش کنند. نشست داووس از سه شنبه آغاز به کار می‌کند و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار