سازمان ملل: اقدام ترامپ در سرزنش کردن همه درباره اقتصاد جهانی قانع کننده نیست

رئیس نهاد راهبرد‌های توسعه و جهانی سازی سازمان ملل تلاش ترامپ برای سرزنش کردن همگان درباره اقتصاد جهانی را قانع کننده ندانسته و گفت مشکلاتی بسیار جدی در این باره وجود دارد.

ریچارد کوزول رایتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ریچارد کوزول رایت، رئیس نهاد راهبرد‌های توسعه و جهانی سازی سازمان ملل اعلام کرد: «مشکلات سیستم تجارتی قبل از دوران دونالد ترامپ و تلاش او برای سرزنش کردن همگان درباره تضعیف اقتصاد جهانی قانع کننده نیست. ما فکر می‌کنیم که مشکلاتی سیستماتیک و بسیار جدی وجود دارد.»

کوزول رایت گفت: «مشکلاتی وجود دارد که پس از بحران مالی به آن‌ها به درستی رسیدگی نشده است و تا حدودی علت بحران بوده و در یک دهه پس از بحران ادامه داشته است.»

این مقام سازمان ملل اعلام کرد: «برای امسال امید به رشد وجود دارد، اما خطرات حرکت نزولی و آسیب‌ها بسیار مهم هستند. بیشترین رشد به عملکرد اقتصاد‌های نوظهور مانند آرژانتین، مکزیک، ترکیه و روسیه و آن‌هایی که در چند سال گذشته به شدت آسیب دیده اند، مربوط می‌شود.»


بیشتر بخوانید: الیوت انگل: ترامپ باید برکنار شود

داووس خود را برای رویارویی ترامپ و یکی از سرسخت‌ترین منتقدانش آماده می‌کند


وی افزود: «تعداد زیادی از کشور‌ها در سال جاری شاهد رکود یا کاهش درآمد سرانه خواهند بود و همانطور که می‌بینید بیشتر آن‌ها عمدتا از آمریکای لاتین و آفریقا و به ویژه آفریقای زیر صحرا یعنی آفریقای سیاه هستند. در شرق و جنوب آسیا وضعیت به مراتب بهتر است و هنوز رشد ضعیفی در اکثر کشور‌های پیشرفته دنیا وجود دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار