گردهمایی تجلیل از فرماندهان شهید تخریب چی نیرو‌های مسلح

گردهمایی تجلیل از فرماندهان شهید تخریب چی نیروهای مسلح روز پنجشنبه ۳ بهمن ماه در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمودرجایی دبیر ستاد یادواره شهدای تخریب چی استان فارس گفت: رزمندگان تخریب چی در دوران دفاع مقدس همان پیش قراولان و ایثارگران عرصه جهاد و مقاومت بودند.

او با بیان اینکه تخریب چیان رزمندگانی بودند که ابتدا نفس درونی خود را تخریب و سپس به جنگ زمین مسلح با انواع مین می‌رفتند و این در حالی است که اولین اشتباه آن‌ها آخرین اشتباهشان بود، اظهارداشت: تخریچیان زاهدان شب و شیر مردان روز بودند که همواره جان خود بر کف دست گرفته و در راستای دفاع از کیان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس نقش افرینی کردند.

رجایی ادامه داد: مراسم گردهمایی تجلیل از فرماندهان شهید تخریب چی استان‌های فارس و بوشهر به منظور گرامیداشت یاد و خاطر این شهدای والامقام و آشنایی جوانان امروز نیرو‌های مسلح که در یگان‌های رزمی استان، فعال در حوزه تخریب و همچنین انتقال تجربیات دوران دفاع مقدس به آن‌ها برگزار میشود که این گردهمایی روز پنجشنبه ۳ بهمن ماه در سالن امام علی (ع) سپاه فجر فارس برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه در این یادواره از ۲۱ خانواده فرمانده شهید تخریب چی تجلیل به عمل خواهد آمد تصریح کرد: استان فارس از لحاظ آمار فرماندهان و جانشینان شهید تخریب چی در سطح کشور مقام اول را دارد که این خود نشان دهند نقش ارزشمند و برجسته رزمندگان این استان در دفاع مقدس است.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس افزود: استان‌های فارس و بوشهر بیش از ۴۰۰ شهید تخریب چی دارد که شامل یگان‌های لشکر ۱۹ فجر، لشکر ۳۳ المهدی (عج)، تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۳۷ زرهی شیراز، تیپ احمدبن موسی (ع)، تیپ امام حسن مجتبی (ع) وگروه ۴۶ امام هادی (ع) می‌باشد که این مراسم در جهت پاسداشت یاد و خاطره پیش قراولان عرصه جهاد و دفاع می‌باشد که با نثار جان خود زمینه حضور رزمندگان را در راه مقابله با دشمنان مهیا کردند.

رجایی گفت: شهید سجاد دهقانی از شهدای مدافع حرم استان فارس نیز از فرماندهان تخریب چی تیپ تکاورامام سجاد (ع) کازرون بودند که در راه مبارزه با تروریست‌های داعشی در سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.

او با اشاره به اینکه در بسیاری از فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی تخریب چیان دوران دفاع مقدس را طوری نشان می‌دهند که به صورت داوطلب بر روی مین رفته و شهید می‌شوند و این جریانات را احساسی تلقی کردند، و بیان داشتند: اینجانب به عنوان یک تخریب چی که در دوران دفاع مقدس حضور داشته ام باید اصلاح کنم که تمامی فعالیت‌ها و عملیات‌های تخریب چیان بصورت برنامه ریزی شده وکارشناسی شده توسط فرماندهان صورت می‌گرفت و در بعضی از موارد در فیلم‌ها در حق رزمندگان تخریب چی نامهربانی‌هایی صورت می‌گیرد که باید اصلاح شود.

مشاور شهردار شیراز در امورایثار گران افزود: در این مراسم از تمامی رزمندگان تخریب چی استان‌های فارس و بوشهر و همچنین مسئولین و فرماندهان یگان‌های نظامی جهت حضور در این برنامه دعوت شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار