بررسی راهکار‌های مشارکت متقابل جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری فارس

در جلسه‌ای راهکار‌های همکاری پارک علم و فناوری با جهاد دانشگاهی فارس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مظاهر بابایی رئیس جهاد دانشگاهی فارس در این جلسه ضمن معرفی فعالیت‌ها و خدمات این نهاد انقلابی، گفت: با توجه به موافقت اولیه در خصوص ساخت شعبه پارک علم و فناوری و صنایع نرم فرهنگی با مشارکت این نهاد در استان فارس، برای حمایت از این فعالیت نوپا و فناورانه در حوزه صنایع نرم فرهنگی، از ظرفیت‌های موجود در استان به خصوص پارک علم و فناوری فارس استفاده می‌شود.

او، بیان کرد: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در ۲۲ اردبیهشت ۹۷ آغاز به کار کرد و به عنوان نخستین پارک ملی علم و فناوری در حوزه علوم انسانی و صنایع خلاق فرهنگی با هدف تجاری‌سازی دستاورد‌های فرهنگی و هنری و ایجاد زمینه مناسب برای رشد فناوری‌های فرهنگی و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه‌ها تاسیس و راه‌اندازی شد.

بابایی تصریح کرد: این پارک محصول همکاری مشترک میان جهاددانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به منظور تبدیل ایده‌های نو در حوزه‌هایی همچون صنایع دستی، گردشگری، رسانه‌های تصویری و علوم انسانی به محصول و فناوری‌های نوین، در کشور شروع به کار کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس ادامه داد: راه‌اندازی شعبه پارک در جهاد دانشگاهی برای ایجاد تفکر خلاق و هم‌افزایی بین متولیان این امر انجام شد که شاید نگاه عموم جامعه به فعالیت‌های پارک به صورت خاص باشد و با تغییر این نگاه، پارک علم و فناوری به عنوان مرجع در این خصوص اقدام کند.

بابایی افزود: ظرفیت‌سازی برای اشتغال دانش بنیان فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی، گردشگری هنروفناوری اطلاعات- توسعه زیرساخت‌های ارتقاء توسعه کارآفرینی فرهنگی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان خلاق در حوزه‌های یاد شده- ایجاد تعامل موثر میان اندیشمندان و محققان حوزه‌های مرتبط با هنرمندان و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی و رسانه‌ای- حمایت از تجاری­سازی صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم مبتنی بر دستاورد‌های علمی، پژوهشی و تجارب عملی هنرمندان- جلب حمایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنایع فرهنگی و خلاق از ماموریت‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است.

او، تاکید کرد: با توجه به وجود بیش از ۷۰ نوع صنایع دستی در فارس، پتانسیل خوبی در این خصوص وجود دارد که مغفول مانده و جا دارد با کار جدید و ایده‌های نو از این فرصت استفاده کرد و برای استان ارزش‌افزوده بسزایی ایجاد کرد.

ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اضافه کرد: از ابتدای شکل‌گیری این نهاد توانسته است در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی پیشرو باشد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار