در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد اقتصادی کشور در گرو توسعه مراکز علمی

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: توسعه موسسه‌ها و مراکز علمی کشور، توانمندی‌های بسیار مناسبی برای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور فراهم کرده است.

محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: درسال‌های اخیر در راستای  تقویت و برقراری ارتباط منسجم با دانشگاه و مراکز آموزش عالی با بخش‌های جامعه و صنعت حوزه‌های مختلف و همچنین برای عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی با نیازهی واقعی صنعت جامعه، آیین نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی و صنعت تدوین شده است .

او ادامه داد: گذراندن این دوره‌ها برای اعضای هیئت علمی جوان در دوره پیمانی یا رسمی الزامی است چرا که این اقدام برای تسهیل اجرای دوره‌های فرصت مطالعاتی و تفاهم‌نامه همکاری با وزارت دفاع،‌ پشتیبانی نیروهای مسلح،‌ وزارت نیرو و وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صمت امضا شده و تفاهم‌ نامه همکاری با دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در دست اقدام است.

سیف تصریح کرد: توسعه موسسه‌ها و مراکز علمی کشور طی سال‌های اخیر توانمندی‌های بسیار مناسبی برای پیشرفت اقتصادی،‌ اجتماعی و صنعتی کشور فراهم کرده است؛ بنابراین شرایط بین‌المللی و چالش‌‌های موجود کشور به مشارکت گسترده اندیشمندان و متخصصان موسسه‌ها در صحنه‌های مختلف اجتماعی، اجرایی و صنعتی به منظور کمک به حل چالش‌ها ضروری است .


بیشتر بخوانید: هدف غرب از تحریم‌ها قطع ارتباط دانشگاه با صنعت


مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم افزود: ساماندهی،‌ استاندارد سازی، ‌قاعده مندسازی و پشتیبانی از تعاملات و ارتباطات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور و دستگاه‌های اجرایی از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ بنابراین باید با بهره‌گیری از تجارب گذشته و شرایط و نیازهای کنونی نسبت به تدوین و اجرای روال‌ها و شیوه‌نامه‌‌های لازم اقدام شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار