مصوبات یکصدو بیستمین جلسه صحن علنی شورای شهر

یکصدو بیستمین جلسه علنی صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

مصوبات یکصدو بیستمین جلسه صحن علنی شورای شهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اعضای این شورا بر ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی آیین‌نامه نحوه بکارگیری کارگزاران بازاریابی و فروش اصرار و به فرمانداری ارجاع کردند.

در این جلسه، ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی اعزام تعدادی از مدیران شهری به همراه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به کشور‌های مالزی و سنگاپور به منظور افزایش آگاهی و کسب تجربیات به منظور بهره‌برداری از تکنولوژی شهر هوشمند و از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی، کاهش زمان حمل ونقل شهری و شهر الکترونیک به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع شد.

همچنین اعضای شورا ایراد هیات تطبیق مصوبات به مصوبه‌ی بررسی اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز را به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارجاع دادند.

اعضای شورا بر ایراد فرمانداری به مصوبه‌ی فروش اموال قابل واگذاری شهرداری به صورت نقد و اقساط به مدت دو سال، اصرار کردند و به فرمانداری ارجاع شد.

همچنین طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا درباره‌ی مساعدت به تیم‌های پارس آرا شیراز و پویندگان صنعت فجر به کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه ارجاع شد.

لایحه شهرداری شیراز درباره سیاست‌های تشویقی و توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در محدوده خدماتی و حریم شهر شیراز (به استثناء بافت تاریخی و فرهنگی، حوزه استحفاظی باغ‌ها و پلاک‌های ثبت ملی) تا ماده۷ بررسی و مابقی برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

در این جلسه لایحه شهرداری شیراز درباره قیمت‌های ملاک عمل برای محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری تصویب شد.

با تصویب این لایحه مقرر شد دفترچه قیمت‌های ملاک عمل جهت محاسبه عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز با رعایت اینکه نرخ‌های BP ملاک عمل شهرداری جهت محاسبه عوارض و بهای خدمات معادل ۷۰ ٪ نرخ‌های مندرج در دفترچه پیوست مهمور به مهر شورا است به نحوی که ۷۰ درصد BP قیمت مذکور کمتر از نرخ سال ۹۸ نباشد و نرخ‌های BP و B نباید بیش از ۲/۵ برابر نرخ‌های سال ۹۸ جهت اجرا در سال ۹۹ باشد در نظر گرفته شود.

همچنین تبصره ۷ عوارض تراکم ساختمانی باغات خارج از محدوده باغات قصردشت و باغات مناطق ۳،۶و ۱۰ پیرو لایحه شهرداری اصلاح شد.

لایحه شهرداری شیراز درخصوص پیشنهاد مجوز اخذ هزینه خدمات ایمن سازی ترافیکی برای مراکز آموزشی غیرانتفاعی تصویب شد.

با تصویب این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به اخذ هزینه خدمات ایمن سازی ترافیکی مراکز آموزشی غیرانتفاعی مطابق با برآورد قیمت روز و بر اساس نوع مدارس غیرانتفاعی درجه یک به عنوان مناطق برخوردار کلیه هزینه‌های ایمن سازی بر عهده این مدارس، در مدارس غیرانتفاعی درجه دو مناطق نیمه‌برخوردار، در مرحله اول ایمن‌سازی، ۶۰ درصد بر عهده شهرداری و در مراحل بعدی ایمن‌سازی، ۱۰۰ درصد بر عهده مدارس و مدارس غیرانتفاعی درجه سه در مرحله اول ایمن‌سازی، ۱۰۰ درصد بر عهده شهرداری و در مراحل بعدی ایمن‌سازی، ۱۰۰ درصد بر عهده مدارس است اقدام کند.

همچنین شهرداری بر اساس لیست خدمات، نسبت به ایمن‌سازی ترافیکی مراکز مربوطه اقدام و هزینه آن را بر اساس موارد فوق‌الذکر دریافت کند.

با محوریت شهرداری، کمیته‌ای به منظور جانمایی و تعیین محدوده ایجاد مدارس با حضور نماینده‌های اموزش و پرورش، سازمان‌های اتش‌نشانی و نوسازی مدارس، پلیس راهور و فرمانداری تشکیل شود.
شهرداری (مدیرکل بازرسی) در مدت دو هفته نسبت به تشکیل کارگروه «رسیدگی به مسائل و مشکلات مدارس غیرانتفاعی» اقدام و گزارش آن را به شورا ارائه کند.

در یکصدو بیستمین جلسه صحن علنی شورا، لایحه شهرداری شیراز مبنی بر حمایت از ورزش کلانشهر شیراز برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه و بودجه نیز ارجاع شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار