آغاز نخستین دوره مسابقات بین المللی جام پوریای ولی در آذربایجان غربی

سرپرست هیئت کشتی آذربایجان غربی گفت: مسابقات بین المللی جام پوریای، ولی با حضور ۹ تیم داخلی و خارجی در شهرستان خوی آغاز شد.

سرپرست هیئت کشتی آذربایجان غربی گفت: رقابت بین‌المللی کشتی جام پوریای، ولی با حضور ۲۰۰ کشتی‌گیر داخلی و خارجی در خوی در حال برگزاری است.
کامل محمدزاده در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با بیان این که نخستین دوره جام بین‌المللی کشتی پوریای ولی به میزبانی شهرستان خوی در حال برگزاری است اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۲۰۰ کشتی‌گیر داخلی و خارجی از کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه و عراق از صبح  امروز، پنجشنبه در مجموعه ورزشی دو هزار نفری شهید چمران خوی  آغاز شده است.

او خاطر نشان کرد: جام بین‌المللی کشتی پوریای ولی با حضور چهار تیم داخلی اردبیل، زنجان، کرج و کردستان و تیم های خارجی باکوی جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان، اربیل عراق و ترکیه با حمایت شهرداری خوی و شورای اسلامی شهر خوی و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت کشتی استان برزگار می وشد و  تا فردا جمعه ادامه  دارد.

سرپرست هیئت کشتی آذربایجان غربی با بیان این که این مسابقات در  رشته های کشتی آزاد و فرنگی و  در سه رده‌ سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان برگزار می‌شود افزود: تماشای مسابقات برای عموم آزاد بوده و در نهایت به سبب فرهنگ سازی برای حمایت از این مسابقه ۵ دستگاه دوچرخه به قید قرعه به تماشاگران اهدا می‌شود.

محرم اکبرزاده شهردار خوی هم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات جام بین المللی کشتی پوریای ولی به صورت سالانه و با کیفیت و استاندارد‌های بالای این رشته ورزشی همچنین استقبال و حضور تیم‌های خارجی از این مسابقات می تواند با ثبت در تقویم ورزشی کشور علاقمندان و ورزشکاران زیادی را از شهر‌های داخلی و کشور‌های مختلف جذب کند.

اکبری همچنین تاکید کرد: اصلاح هندسی میدان پوریای ولی و نصب تندیس پهلوان صورت گرفته، همزمان با برگزاری مسابقات جام بین المللی پوریای، ولی رونمایی تندیس این پهلوان پرآوازه نیز صورت میگیرد.

شهردار خوی اضافه کرد: برپایی جشنواره، همایش ملی و جام بین المللی پوریای ولی می تواند جایگاه و اهمیت این شخصیت جهانی را بیش از پیش نمایان ساخته و آرامگاه پوریای، ولی را در سطح فراملی معرفی کند.

شهردار خوی با اشاره به اهمیت تعریف ظرفیت‌های جدید گردشگری برای شهر خوی گفت: شناخت درست مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری خوی میتواند مهمترین عامل در رونق صعنت گردشگری خوی باشد.

او افزود: آرامگاه پوریای، ولی از ظرفیت‌های مهمی است که میتواند علاقمندان بسیاری را از داخل و خارج کشور برای حضور در آرامگاه این شخصیت فراملی جذب کند.

اکبرزاده اظهارداشت: ابعاد مختلف شخصیتی این پهلوان نامی امکان تعریف لایه‌های متفاوتی از مسیر‌های گردشگری را فراهم می سازد و آوازه کشتی پهلوانی پوریا بهترین زمینه برای هدف گذاری برای برگزاری جام بین المللی کشتی پوریای ولی و به صورت سالانه در خوی است.

مقبره پوریای ولی در خوی واقع شده است و  همه ساله مسابقات مختلف ورزشی به نام این جهان پهلوان در این شهرستان برگزار می شود.

 

انتهای خبر/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.