تشریح تازه‌ترین مباحث جلسات کمیته دستمزد

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران تازه‌ترین مباحث مربوط به زمان پرداخت عیدی کارگران را تشریح کرد.

تشریح تازه‌ترین مباحث جلسات کمیته دستمزدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،فرامرز توفیقی رئیس کانون انجمن صنفی کارگران در خصوص جلسات کمیته دستمزد اظهار کرد: در حدود یک ماه گذشته جلسات متعددی با اعضای کمیته دستمزد برگزار کردیم و در این جلسات در تلاشیم تا سبد معیشت کارگران را با توجه به هزینه‌ها بررسی کنیم.

وی افزود: سبد معیشت به منظور تعیین نرخ دستمزد سال آینده کارگران بررسی می‌شود و حداکثر تا اواخر بهمن ماه به نرخ و نتیجه نهایی خواهیم رسید.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران بیان کرد: هم اکنون نیز امکان اعلام نرخ دستمزد کارگران وجود دارد، اما تا یک ماه آینده صبر می‌کنیم که آخرین تحولات و نوسانات قیمت‌ها را در سبد معیشت کارگران لحاظ کنیم.

وی گفت: در جلسات دستمزد و شورای عالی کار به بررسی حق مسکن کارگران نیز پرداخته ایم و در این جلسات نقص‌هایی که در لوایح آن وجود داشت را اصلاح کردیم.

توفیقی ادامه داد: عوامل تاثیر گذار در سبد معیشت کارگران به دو دسته از عوامل مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شوند که هر دو دسته باید بررسی و در سبد معیشت لحاظ شوند.

وی اظهار کرد: قیمت بنزین از جمله عواملی است که به صورت غیر مستقیم در سبد معیشت کارگران تاثیر می‌گذارد.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران تصریح کرد: امسال با افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی مواجه بودیم و قدرت خرید کارگران تا حدودی کاهش یافت و این موضوع را در جلسات کمیته دستمزد بررسی کردیم که در سال آینده با کاهش قدرت خرید کارگران مواجه نشویم.


توفیقی مطرح کرد: پرداخت عیدی کارگران زمان مشخصی ندارد و کارفرمایان با توجه به قوانین کارگاه خود این مبالغ را پرداخت می‌کنند که معمولا این عیدی در دو ماه پایانی سال واریز می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.