عبارات محبت آمیز، عامل افزایش فضای عاطفی زوجین

استفاده آشکار و مستمر از عبارات محبت آمیز فضای عاطفی بین زوجین را تقویت و ارتباط آنان را نزدیک‌تر می‌کند.

عبارات محبت آمیز، عامل افزایش فضای عاطفی زوجینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استفاده آشکار و مستمر از عبارات محبت آمیز که فضای عاطفی بین زوجین را تقویت و ارتباط آنان را نزدیک‌تر می‌کند، یکی از رفتار‌های تلطیف کننده فضای زندگی مشترک به ویژه در زمان بحران‌ها و چالش‌ها است.
 
او به برخی عوامل استحکام بخش زندگی مشترک اشاره کرد و افزود: زندگی مشترک همواره با فراز و نشیب‌ها و تلخ و شیرینی‌هایی همراه است که از همان دوران عقد آغاز می‌شود و این یک اتفاق معمول و قابل پیش بینی است، اما آنچه در این بین مهم است برخورد و عملکرد زوجین در این شرایط است.
 
حسینی مطلق تصریح کرد: به کارگیری جملاتی مانند "دوستت دارم" ، "به تو عشق می‌ورزم" و عباراتی از این قبیل که فضای عاطفی بین زوجین را تقویت و ارتباط آنان را نزدیک‌تر می‌کند، یکی از رفتار‌های تلطیف کننده فضای زندگی مشترک به ویژه در چالش‌ها و مشکلات است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: ضرورت احترام متقابل زوجین و کنکاش نکردن آنان در گذشته یکدیگر را نیز یادآور شد و زمان پرس و جو و تحقیق در خصوص گذشته همسر، مربوط به قبل از ازدواج است و پس از ازدواج مطلقاً نباید چنین رفتار‌هایی از زوجین سر بزند، زیرا در زندگی هر فرد نکات ریزی وجود دارد که ممکن است زندگی مشترک را به چالش بکشد.

او ادامه داد: بیست و سومین دوره مراسم ازدواج دانشجویی (طرح ملی همسفر تابهشت) از دی تا اسفندماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند تا نیمه بهمن از طریق سایت اینترنتی ezdevaj.nahad.ir یا مراجعه حضوری به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا امور فرهنگی برای شرکت در این مراسم ثبت نام کنند.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.