شانس تیم ملی هندبال برای وایلد کارت چقدر است؟

تیم ملی هندبال کشورمان که نتوانست سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند همچنان می‌تواند به سهمیه وایلد کارت امیدوار باشد.

شانس تیم ملی هندبال برای وایلد کارت چقدر است؟به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال کشورمان که نتوانست سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند و در نهایت با تساوی برابر کره جنوبی یک بار دیگر از رسیدن به این مسابقات ناکام ماند همچنان می‌تواند برای حضور در این مسابقات امیدوار باشد.

خوشبختانه قرار است رقابت‌های قهرمانی هندبال جهان در سال ۲۰۲۱ با حضور ۳۲ تیم، یعنی ۸ تیم بیشتر نسبت به دوره قبلی برگزار شود.

در این مسابقات اروپا ۱۳ سهمیه، آفریقا ۶ سهمیه، آمریکا ۵ سهمیه و آسیا هم ۴ سهمیه دارند. در این میان ۳ سهمیه باقی می‌ماند که یکی از آن‌ها برای قهرمان دوره قبلی است و ۲ سهمیه دیگر هم به صورت وایلد کارت از طرف فدراسیون جهانی به تیمی تعلق می‌گیرد که توانسته نمایش خوبی داشته باشد، اما از کسب سهمیه ناکام مانده است.

هندبال ایران پیش از این هم امیدوار بود تا در سال ۲۰۱۸ سهمیه وایلد کارت را بگیرد، اما این اتفاق رخ نداد.

نحوه تعلق گرفتن وایلد کارت به تیم‌ها همواره فرمول و شرایط مخصوص خودش را دارد. البته سهم بیشتر آن هم به لابی‌های قدرتمند باز می‌گردد. با این حساب اگرچه تیم ملی کشورمان نتوانست سهمیه مستقیم بگیرد، اما همچنان می‌تواند امید داشته باشد تا با وایلد کارت در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ قاهره حاضر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار