حمایت فاوا شهرداری از استارتاپ های مرتبط با خدمات شهری

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) شهرداری مشهد گفت: سازمان فاوا شهرداری از طریق مرکز نوآوری، از استارتاپ‌های مرتبط با خدمات شهری حمایت می‌کند.

حمایت فاوا شهرداری از استارتاپ های مرتبط با خدمات شهریبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به روند خوب برگزاری نمایشگاه  گفت: سازمان فاوا شهرداری از طریق مرکز نوآوری، از استارتاپ‌های مرتبط با خدمات شهری حمایت می‌کند.
 
او تصریح کرد: نهمین نمایشگاه ملی شهر هوشمند اول تا چهارم بهمن ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد با حضور ۱۳۰ شرکت و ۵۰ استارتاپ فعال در حوزه فناوری و هوشمندسازی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: رونمایی از اپلیکیشن "شهر من" و انعقاد تفاهم نامه اشتراک گذاری داده‌های املاک بین شهرداری و آستان قدس رضوی از مهمترین دستاورد‌های این نمایشگاه بود، همچنین چندین تفاهم نامه بین اپلیکیشن شهر من و شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها به منظور توسعه فرهنگ شهروندی منعقد شد.

رجائیان افزود: نرم‌افزار شهر من اولین اپلیکیشن شهروندی است که به معنای واقعی با کاربرد شهروندی ایجاد شده و بستری یکپارچه برای ارائه خدمات شهروندی است.

او تصریح کرد: همچنین در این نمایشگاه رویداد بزرگ "هکاتون شهر هوشمند" با حضور بیش از ۶۰ برنامه‌نویس برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این رویداد در یک رقابت ۲ روزه، برنامه‌ها و ایده‌های خود را ارئه کردند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در رویداد هکاتون، هشت تیم در حوزه شهر سبز، مدیریت حمل و نقل شهری، داده کاوی شهری، شهروند هوشمند و اطلاع رسانی حضور داشتند که در نهایت تیم "دست طبیعت" در چالش "شهر سبز" و تیم "هوش شهری" در چالش "شهروند هوشمند"، عنوان منتخب را کسب کردند و تیم "مسترماینینگ" نیز در چالش "داده‌کاوی شهری" شایسته تقدیر اعلام شد.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.