افتتاح نمایشگاه زنجیره فولاد، صنایع و تجهیزات معدنی

دومین نمایشگاه بین‌المللی معدن، زنجیره تامین فولاد، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، امروز درسیرجان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  دومین نمایشگاه بین‌المللی معدن، زنجیره تامین فولاد، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، امروز درسیرجان گشایش یافت.

محمد محیاپور دبیر این نمایشگاه گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه شناسایی ظرفیت‌های معدنی این استان و بهره وری بهتر از این ظرفیت‌های خدادادی است.

محمد محیاپور افزود: نود غرفه از شرکت‌های داخلی صنایع معدنی و نماینده شرکت‌های ترکیه، سوئد، آلمان، چین و هند در نمایشگاه حضور دارند و نمایشگاه به مدت سه روز برای بازدید عموم دایر است.

علی عباسلو مدیرعامل مجتمع جهان فولاد نیز در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گفت: سیرجان به دلیل موقعیت جغرافیایی با داشتن دو مجتمع گل‌گهر و شرکت ملی مس از ظرفیت بالایی در خاورمیانه برخوردار هستند که توانسته‌اند زنجیره تولید را تکمیل کنند. یعنی از ماده خام تا محصول نهایی در یک منقطه تولید می‌شود.

او افزود:خوشبختانه در سیرجان زیرساخت‌های حمل‌ونقل،انرژی و آب فراهم شده است و هیچ گونه مانعی برای رشد و توسعه در زمینه صنایع پایین‌دست وجود ندارد.

عباسلو ادامه داد:این شرکت در راستای تقویت و رونق تولید آمادگی دارد به عنوان پایلوت کشور در ساخت داخل و بومی سازی صنایع انتخاب شود و مطمینا بدلیل وجود کارخانجات متعدد در منطقه از جمله کارخانه آهن اسفنجی،کارخانه های فولادسازی، میلگرد و اکسیژن می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع جهان فولاد تاکید کرد: تا پایان سال طرح انتقال آب از بندرعباس به سیرجان عملیاتی می‌شود و عملا مشکلی در زمینه تکمیل زنجیره صنعت در این منطقه وجود نخواهد داشت.

دومین نمایشگاه و همایش بین المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد از پنجم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در پردیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
خيلي جالب
آخرین اخبار