مانور امداد و نجات و اطفاء حریق درکارخانه کک سازی زرند برگزار شد

مدیر مجتمع کک سازی وپالایشگاه‌های مجتمع فولاد زرند گفت: با هدف آمادگی در برابر انفجارمواد شیمیایی، مانور شهرستانی اطفاء حریق در محدوده مخازن نگهداری مواد شیمیایی مجتمع کک سازی و پالایشگاه‌های شهرستان زرند برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدحسین اشرافی مدیر مجتمع کک سازی و پالایشگاه‌های فولاد زرند ایرانیان گفت: در راستای اجرای برنامه‌های شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک در مجتمع‌های کک سازی زرند، با همکاری شبکه مرکز بهداشت شهرستان و واحد HSEC مجتمع‌های کک سازی شماره یک و دو، مانوربزرگ شهرستانی امداد و نجات و اطفاء حریق در محدوده مخازن نگهداری مواد شیمیایی مجتمع کک سازی برگزارشد.

او افزود: با توجه به وجودمخازن مواد شیمیایی شامل قطران و بنزول در مجتمع‌های کک سازی و لزوم توجه به مباحث بهداشت، ایمنی، و محیط زیست این نواحی، این مانور با هدف میزان آمادگی پرسنل در شرایط بروز حادثه با طرح سناریوی ترکیدن و انفجار مخزن بنزن مجتمع کک سازی شکل گرفت.

اشرافی گفت: با حضور ۱۰ تیم شامل نیرو‌های اتش نشان، امداد نجات و بهداری انتقال مصدومین به منطقه سبز و اقدامات ایمنی در کنترل حادثه شامل خنک سازی، اطفاء حریق و پاکسازی محیطی انجام شد.

او با بیان اینکه حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند و در شرایط بروز بحران باید امکانات و توان مدیریتی سازمان‌ها و نهاد‌های شهرستان در لحظه آمادگی لازم را داشته باشندافزود: درکارخانجات صنعتی باید نسبت به مانور‌های ایمنی حساسیت و توجه ویژه‌ای قائل شدو بی توجهی در این امر می‌تواند منجر به خسارت غیر قابل برگشت شود.

مدیر مجتمع کک سازی وپالایشگاه‌های مجتمع فولاد زرند با توضیح اینکه با اجرای رعایت قوانین و دستورالعمل‌های ایمنی بهداشت و محیط زیست تا کنون هیچ حادثه حاصل از خطای انسانی و رخداد طبیعی در کارخانه کک سازی صورت نگرفته، تصریح کرد:توجه به موضوع آموزش، ایمنی و بهداشت محیط زیست (HSEC) از اولویت‌های مهم در پیشگیری از وقوع خطر‌های احتمالی ونقشه راه مدیریت این مجتمع است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار