بسته خبری نیروی انتظامی کرمان؛

فیشینگ در کمین کاربران تلفن همراه

رئیس پلیس فتا استان کرمان درخصوص کلاهبرداری با ارسال پیامک انبوه با عنوان قطع شدن تلفن همراه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: اخیرا پیامکی برای برخی از شهروندان با متن، "مشترک گرامی دستگاه شما قانونی است، ولی فعال نشده برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل تا ۲۴ ساعت جهت فعال سازی اقدام کنید hamta.cc " ارسال می‌شود که در آن سایت مذکور با نام سامانه همتا شبیه سازی شده و در هنگام وارد کردن اطلاعات مربوطه ابتدا مبلغی به منظور کارمزد دریافت، که اطلاعات کارت بانکی شهروندان را دریافت می‌کنند.

او افزود: کاربر از طریق لینک موجود در این پیامک‌ها به صفحه‌ای شبیه به سامانه اینترنتی گمرک همتا و سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شود که ظاهر آن شبیه درگاه‌های پرداخت است و مشخصات کارت بانکی از کاربر دریافت و نهایتا در دام فیشینگ گرفتار می‌شود.

یادگارنژاد گفت: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریعتر به بانک و یا اپلیکیشن بانک مربوطه مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب و یا مسدود سازی اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است.

این مقام انتظامی با اشاره به سرقت اطلاعات بانکی شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان فریب پیامک‌های دروغین را نخورید و در صورتی که به هر علت، با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردید بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهید.

یادگارنژاد به شهروندان توصیه کرد: از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار کرده و فرآیند فعال سازی دستگاه و یا انتقال مالکیت را انجام داد:

۱. سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir

۲. کد دستوری #۷۷۷۷*

۳. اپلیکشین همتا

این مقام مسئول بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

کشف ۲۸۷ کیلوگرم تریاک در عملیات تکاوران قرارگاه عملیاتی ابوذر

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۸۷ کیلوگرم تریاک در عملیات ماًموران یگان تکاوری ۱۱۳ شهرستان راور خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تیمی از ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ راور هنگام گشت زنی در یکی از محور‌های خاکی بخش راین به یک دستگاه خودروی پژو مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده این خودرو در مواجهه با پلیس با افزایش سرعت از محل فرار کرد و پس از طی مسافتی با برجای گذاشتن خودرو با استفاده از تاریکی شب از دید ماموران خارج شد.

سردار ناظری با اشاره به سرقتی بودن خودرو، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۸۷ کیلوگرم تریاک را کشف و یک دستگاه خودرو پژو را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری قاچاقچیان بیان داشت: پلیس تمام توان خود را در راستای خدمت رسانی به مردم و تامین امنیت اجتماعی مردم، جلب مشارکت و اعتماد مردم بکار خواهد گرفت.

با دستگیری یک مالخر در زرند ۱۰ فقره سرقت کشف شد

فرمانده انتظامی زرند از دستگیری یک نفر مالخر و کشف ۱۰ فقره سرقت در عملیات ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ محمود خداداد نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان زرند گفت: ماموران پلیس آگاهی از یکی از کارگاه‌های جمع آوری ضایعات، اموال مشکوک به سرقت را با هماهنگی مقام قضایی جهت شناسایی مالباختگان به پلیس آگاهی انتقال دادند و با دعوت از مالباختگان و شناسایی اموالشان ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره، سرقت منزل و یک سرقت اماکن عمومی را کشف کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار