شناسنامه‌دارشدن ۳۶۰ راس اسب در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تعداد ۳۶۰ راس اسب طی ۶ ماه گذشته در هفت شهرستان جنوبی استان هویت‌بخشی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا قائدی‌فرمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این تعداد اسب توسط اکیپی از مرکز اصلاح نژاد دام و مرکز تحقیقات علوم دامی کشور با نصب میکروچیپ در ناحیه گردن اسب هویت بخشی و برای آن‌ها شناسنامه صادر شد.

او افزود: علاقه مندانی که مایل به درصد خلوص ژنتیکی اسب خود بودند با ارائه نمونه DNA آزمایشات لازم را انجام دادند.

قائدی‌فر تصریح کرد: حیوان ارزشمندی همچون اسب، باید هویت داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از اسب‌دارانی که اسب آن‌ها به هر دلیلی هویت بخشی نشده، درخواست کرد تا برای نام‌نویسی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه تا در مرحله بعدی، اسب آن‌ها نیز هویت‏ بخشی شود.

قائدی‌فرگفت: امورات مربوط به اسب از فدراسیون سوار کاری سلب و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که در پی آن هویت‏‌گذاری تمامی اسب‌ها در دستور کار قرار گرفت.

اوبیان داشت: با توجه به وجود علاقمندان و تعداد اسب‏‌های اصیل در منطقه و همچنین افرادی که درخواست مجوز راه‏‌اندازی پرورش اسب و باشگاه سوارکاری کرده‌اند، در آینده نزدیک شاهد توسعه صنعت پرورش اسب در جنوب کرمان خواهیم بود.

اکنون۱۶ هزار و ۵۳ رأس از تک سُمیان توسط کشاورزان، دامداران و علاقه‌مندان در منطقه جنوب کرمان پرورش داده می‌شود که تقریباً هشت درصد آن‌ها را اسب‌ها تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار