معاون استاندار:

مراکز عرضه دخانیات در استان سمنان رصد شود

خجسته‌پورگفت: مراکز عرضه مواد دخانی در این استان به منظور اجرای قوانین این بخش توسط گشت‌های مشترک دستگاه اجرایی و قضایی رصد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان در نشست کار گروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت خانواده و بانوان استان سمنان گفت: فعالیت حدود یک هزار مرکز قانونی و مجوزدار عرضه سیگار در این استان نشانه وجود تقاضا در این بخش است.

او افزود: باید به فکر جایگزینی مناسب برای سیگار در بین اقشار جامعه به ویژه نسل جوان باید بود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان ادامه داد: مراکز عرضه سیگار می‌توانند مشوق میزان تقاضا و نیز ایجاد مرکز جدیدی با توجه به سودآوری باشند.

خجسته پور با تاکید بر رعایت فاصله قانونی مراکز عرضه سیگار با مرکز‌های آموزشی و فرهنگی، تصریح کرد: گشت مشترک دستگاه‌های متولی با حضور نماینده دستگاه قضایی برای رصد دوباره به منظور تطبیق این مراکز با قوانینی مانند رعایت حد فاصل و نصب تابلو‌های تبلیغاتی، انجام و در صورت مغایرت با موارد قانونی، رای صادر شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان ابرازداشت: همکاری دستگاه‌ها اجرایی و قضایی با این مساله در کاهش تبلیغات عرضه سیگار موثر است.

او بیان کرد: تبلیغ و فروش مواد دخانی در شعاع ١٠٠ متری مراکز آموزشی ممنوع است.

خجسته‌پور اظهارداشت: برنامه جامع عملیاتی توسعه ورزش در سمنان با مشارکت دستگاه‌های متولی مانند ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش با هدف افزایش تحرک در بین اقشار مختلف این استان تهیه و تدوین شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.