رونق خطوط ریلی استان کرمان در جابجایی مسافر

مدیرکل راه آهن کرمان گفت: با توجه به استقبال مسافران در استفاده از خطوط ریلی برا‌ی سفر، در ۹ ماهه امسال اداره کل راه آهن کرمان، بیش از هفت هزار مسافر را جابه جا کرده است.

رونق خطوط ریلی استان کرمان د رجابجایی مسافربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مجید ارجونی، مدیرکل راه آهن کرمان در نشست خبری امروز گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۸۶ هزار و ۲۸۸ مسافر وارد استان شده است که ۴۰۰ هزار و ۱۰۹ مسافر به سایر استان‌های کشور سفر کرده اند.

او بیان کرد: در ۹ ماهه امسال نیز پنج هزارو ۴۰۰ دستگاه ماشین با قطار مسافری حمل شده است.

ارجونی از بارگیری بیش از یک میلیون تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها طی ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: در ۹ ماه گذشته پارسال قریب به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن مواد معدنی، گندم، سیمان، کنستانتره و خودرو در این اداره کل تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل راه آهن کرمان تصریح کرد: طی این مدت، ۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۳۶۰ تن سنگ آهن، سیمان، کنستانتره، گندله و زغالسنگ ازکارخانه زغالشویی زرند، فولاد بوتیا، سیریز وجلال آباد به مقاصد اصفهان، بندرعباس و زاهدان بارگیری شد.

ارجونی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال، مقدار ۲۳۹ هزار و ۸۹ تن محموله از قبیل زغالسنگ، کنستانتره، گندم، خودروو دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شده است.

او با اشاره به قطار‌های مسافری کرمان گفت: قطار‌های ثابت و روزانه کرمان به مقاصد مشهد و تهران در یک روز سه قطار و در یک روز دو قطار است که به صورت میانگین هر روز دو و نیم قطار از کرمان به مقصد مشهد و تهران و بالعکس در حرکت است.

ارجونی با اشاره به قطار‌های مسافری عبوری در راه آهن کرمان افزود: روزانه قطار عبوری زاهدان به تهران و بالعکس و در هر هفته یکروز قطار زاهدان به اصفهان از جمله قطار‌های عبوری این اداره کل می‌باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار