عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) :

نامزد انتخابات مجلس، وعده خارج از چارچوب نمایندگی ندهد

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید بر اساس وظایف تعریف شده یک نماینده به مردم وعده دهند.

حاکم قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،گفت: قانون اساسی وظیفه اصلی نماینده مجلس را شفاف اعلام کرده است و نمایندگان نباید خارج از این حیطه و چارچوب با مردم سخن بگویند.

قاسمی افزود: کسی که می‌خواهد کاندید شود باید بداند که یک نماینده مجلس چه وظیفه‌ای دارد و آیا و قتی وارد مجلس شود این وظیفه را دارد که همه مسائل و مشکلات آن شهر، منطقه و یا استان را حل کند در حالیکه اصلا این موضوعات در اختیار او نیست.

او اضافه کرد:وظیفه یک نماینده مجلس قانون گذاری، نظارت و پیگیری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: بعضی از کاندیدا‌ها به مردم وعده‌هایی می‌دهند که جزو وظایفشان نیست به همین منظور وقتی وارد مجلس می‌شوند وعده ها‌ی خود را فراموش می‌کنند.

قاسمی افزود:کسی که یک داوطلب را برای نمایندگی مجلس  انتخابات می‌کند باید سیاست‌های آن فرد را با دیدگاه‌ها و واقعیت‌های جامعه و همچنین وظایفش به عنوان یک نماینده مجلس مقایسه کند.

جایگاه احزاب در انتخابات کجاست؟

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به تعریف حزب، گفت: حزب به دنبال به دست گرفتن قدرت و اداره جامعه است که یکی از راه‌های اصلی آن مشارکت در انتخابات است.

قاسمی افزود: آنچه که مهم است مشارکت قانونمند و مشخص شدن محدوده وظایف احزاب در انتخابات است که در این زمینه در مجلس بحث شد، اما این موضوع تداوم پیدا نکرد و قانون مشخصی برای آن‌ها نهایی نشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار