دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

هیچ اخطاری درباره رقابت‌های فجرکاپ دریافت نکرده ایم

بیرانوند گفت: موضوع کاهش اعتبار رقابت‌های فجرکاپ را فقط از رسانه‌ها شنیده ایم و هیچ اخطاری از سوی فدراسیون جهانی دریافت نکردیم.

محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص امضای حکمش از سوی وزارت ورزش و جوانان و بحثی که درباره تاخیر در امضای این حکم رخ داده است، اظهار داشت: من برای خدمت به وزنه برداری به این فدراسیون آمده ام و اگر امضای حکم کمی طولانی شده، به دلیل این است که چنین مباحثی باید پروسه اداری خود را طی کند. از دیروز هم چندین بار چنین چیزی را شنیده ام که چرا باید امضای حکم تاخیر داشته باشد، اما از نظر من مهم نیست و باید از وزارت ورزش و علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری به خاطر اعتمادی که به من داشتند، تشکر کنم.

هیچ اخطاری از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره رقابت‌های فجرکاپ دریافت نکردیم

برخی کشور‌ها رغبتی برای حضور در فجرکاپ نداشتند

بیرانوند درمورد رقابت‌های جام فجر و کشور‌های شرکت کننده در این بازی‌ها که از ۱۳ بهمن در رشت آغاز می‌شود، بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد و همه از آن آگاه هستند، شاید برخی از کشور‌ها رغبتی برای حضور در این تورنمنت نداشته باشند. شاید برخی کشور‌ها تمایل داشته باشند که به جای حضور در بازی‌هایی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، راهی کشوری مثل امارات شوند.


بیشتر بخوانید: ۱۵ کشور حاضر در رقابت‌های وزنه برداری فجرکاپ


وزنه برداران ایرانی یک قدم دیگر به المپیک نزدیک می‌شوند

او ادامه داد: این رقابت‌ها برای وزنه برداری ایران و وزنه برداران ایرانی اهمیت بالایی دارد که در کشور خودشان یک قدم دیگر به بازی‌های المپیک نزدیک شوند. یک تورنمنتی که از سطح نقره‌ای برخوردار است، در ایران برگزار می‌شود و از مسئولان گیلانی که تمام تلاش خود را برای برگزاری این بازی‌ها تا به حال انجام داده اند، تشکر می‌کنم.

هیچ اخطاری از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره رقابت‌های فجرکاپ دریافت نکردیم

هیچ اخطاری از فدراسیون جهانی دریافت نکردیم

دبیرفدراسیون وزنه برداری پیرامون مباحثی که گفته می‌شود سطح رقابت‌های فجرکاپ از نقره  به برنز تبدیل خواهد شد، گفت: من نیز تنها چنین مباحثی را در رسانه‌ها شنیده ام، اما هیچ اخطاری از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) مبنی بر کاهش اعتبار بازی‌های فجرکاپ، دریافت نکرده ام.


بیشتر بخوانید: غیبت سهراب مرادی در رقابت‌های فجرکاپ


وزنه برداران ایرانی نیازی به حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک در کلمبیا ندارند

بیرانوند درمورد اینکه گفته می‌شود فدراسیون وزنه برداری در تلاش است تا اسامی وزنه برداران را برای رقابت‌های گزینشی المپیک در کلمبیا ارسال کند، بیان کرد: باید توجه داشت که وزنه برداران ایرانی در رقابت‌های فجر کاپ، غرب آسیا و آسیایی شرکت می‌کنند و اگر بتوانند امتیازات لازم را برای رنکینگ فدراسیون جهانی به دست بیاورند، نیازی به حضور در بازی‌های انتخابی المپیک در کلمبیا ندارند.

هیچ اخطاری از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره رقابت‌های فجرکاپ دریافت نکردیم

ارسال اسامی وزنه برداران برای رقابت‌های کلمبیا یک نوع سوپاپ اطمینان است

او افزود: سهراب مرادی در بازی‌های فجر کاپ شرکت نخواهد کرد، اما حتما باید در بازی‌های غرب آسیا شرکت کند. علاوه بر رقابت‌های غرب آسیا، او باید در یک تورنمنت دیگر هم وزنه بزند. کیانوش رستمی هم به همین شکل باید در ۲ گزینشی دیگر شرکت داشته باشد و اگر ما اسامی ورزشکاران خود را برای رقابت‌های کلمبیا ارسال کردیم، این کار مثل یک سوپاپ اطمینان است تا اگر خدایی ناکرده نتوانند در بازی‌های فجرکاپ حضور داشته باشند، در کلمبیا امتیازات لازم را به دست بیاوردند. ما همه اقدامات لازم برای حضور در بازی‌های کلمبیا را انجام دادیم، اما این موضوع فقط برای اطمینان خاطر است.

با مربی رستمی در ارتباط هستیم و هیچ حاشیه‌ای از سوی کیانوش اعلام نشده است

بیرانوند درمورد تمرینات جداگانه و انفرادی کیانوش رستمی در دور جدید تمرینات تیم ملی اظهار داشت: من روز‌های گذشته در فدراسیون بودم و با علی جباری که مربی او در تیم ملی است، صحبت کردم. باید اعلام کنم که موضوع تمرینات جداگانه کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی واقعیت ندارد و هیچ موضوعی تحت عنوان ترک اردوی تیم ملی و یا تمرینات انفرادی از سوی کیانوش رستمی به فدراسیون وزنه برداری اعلام نشده است.  

هیچ اخطاری از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره رقابت‌های فجرکاپ دریافت نکردیم

اگر من هم جای موسوی بودم ناراحت می‌شدم، اما باید همه جوانب را در نظر گرفت

دبیر فدراسیون وزنه برداری درمورد اتفاقات و حواشی رخ داده از سوی ایوب موسوی، دیگر ملی پوش وزنه برداری کشورمان که با وجود دعوت از سوی محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی، به اردوی ملی پوشان اضافه نشده است، گفت: ایوب یکی از ملی پوشان ارزنده و آینده دار برای وزنه برداری ایران محسوب می‌شود، اما شاید رکورد‌هایی که موسوی در بازی‌های قطرکاپ به ثبت رسانده است، مورد انتظار کادر فنی تیم ملی و شخص محمدحسین برخواه نباشد. او یکی از قهرمانان جهان در وزنه برداری محسوب می‌شود و اگر او برای حضور در المپیک کنار گذاشته شود، هم او حق دارد و هم کادر فنی تیم ملی که همواره از نزدیک شاهد تمرینات بچه‌ها بوده است، بهتر می‌تواند اظهار نظر کند. شاید خود من هم چنین اتفاقی برایم رخ می‌داد، ناراحت می‌شدم، اما دوران ورزشی با دوران مدیریتی تفاوت دارد و باید از همه جوانب به موضوع نگاه کنیم.


بیشتر بخوانید: پایان رویای المپیک برای موسوی/ پای رستم و سهراب در میان است


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.