ثبت ۳۱ وقف جدید در یزد/ سرمایه گذاری در موقوفات به توسعه استان کمک می کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۱ وقف جدید در استان یزد به ثبت رسیده است.

ثبت ۳۱ وقف جدید در یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، حجت الاسلام زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ثبت ۳۱ وقف جدید در استان یزد، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط هر دوازده روز یک وقف در استان یزد به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام زارع زاده افزود: شهرستان های تفت و یزد از جمله شهرستان های پیشتاز در  وقف هستند.

او به ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه  پرداخت و تصریح کرد: عموم موقوفات استان یزد وقف عام است و درآمد آن‌ها برای رفع مشکلات مردم، ترویج فرهنگ‌های دینی، رفاه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از وقف به عنوان دولت کوچک یاد کرد و اظهارداشت:  با توجه به تنوع کاربری موقوفات در حوزه های مختلف، با سرمایه گذاری در موقوفات  می توان گام های موثری برای توسعه استان برداشت.

حجت الاسلام زارع زاده در ادامه به اجرای طرح آرامش بهاری ویژه عید نوروز در ۵۵ بقعه و امامزاده شاخص استان یزد اشاره کرد و اظهارداشت: در قالب این طرح ۴۸۵ هزار نفر زائر در بقاع متبرکه استان یزد حضور یافتند و تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در امامزادگان و زائرسرا‌ها اسکان داده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین با اشاره به حمایت مالی اوقاف از هیئات مذهبی و مساجد در قالب طرح شمیم حسینی، گفت: برای نخستین بار در یزد و همزمان با سراسر کشور، در ماه محرم امسال ۵۶۵ میلیون تومان از محل اجرای نیات موقوفات برای روضه خوانی و اطعام عزاداران و ... به هیئات مذهبی و مساجد کمک شد.

حجت الاسلام زاع زاده با بیان اینکه طرح  بصیریت عاشورایی در ایام محرم و صفر در ۶۰ بقعه متبرکه استان یزد اجرا شد، گفت: برپایی مراسم های لبیک یا حسین (ع) ، شیرخوارگان حسینی، اهلی من العسل، رهروان زینبی، منشور عزت، لبیک یا رسول الله و نیز برپایی خیمه های معرفت از ویژه برنامه های این طرح بود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.