رئیس دادگستری قوچان گفت: ۱۷ گزارش پیرامون تخلفات و جرائم انتخاباتی به دستگاه قضایی قوچان رسیده است.

ارجاع 17 گزارش تخلف انتخاباتی به دستگاه قضایی قوچانبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری رئیس دادگستری قوچان در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت: ۱۷ گزارش پیرامون تخلفات و جرائم انتخاباتی به دستگاه قضایی قوچان رسیده است و برای ۱۰ مورد آن پرونده تشکیل و تفهیم اتهام صورت گرفته است.
 
او ادامه داد: این پرونده‌ها ثبت نشده و تنها تفهیم اتهام بوده است، اما اگر تکرار جرم صورت بگیرد علاوه بر تشکیل پرونده جدید، پرونده قبل نیز در دستور کار رسیدگی قرار خواهد گرفت؛ اگر بخواهیم پرونده قضایی تشکیل دهیم ابایی وجود ندارد، اما بار‌ها اصل پیشگیری مدنظر بوده و در قوانین نیز به آن اشاره شده است.
 
رئیس دادگستری قوچان با بیان اینکه در پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی قوچان از هر طیف، گروه سیاسی، جناح و حزبی وجود دارد، گفت: کاندیدا‌ها باید یک رابط معرفی کنند تا اگر مطلبی تذکر داده می‌شود آن‌ها احضار شوند، اما اگر کاندیدایی رابط معرفی نکرده، خود مکلف به حضور برای پیگیری مسائل است.
 
حجت الاسلام آذری افزود: بیشترین گزارش‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی بوده که اداره‌ای به نفع کاندیدای خاصی فعالیت حمایتی داشته است، اگر فردی با عنوان مسئولیتی خود تبلیغ انتخاباتی می‌کند دیگر ساعت اداری یا غیر اداری ندارد و باید قطعاً برخورد شود.
 
او تصریح کرد: دشمن اصلی این ملت و نظام آمریکا و اسرائیل بوده و تنها راه اصلی برای نجات نیز اتکا به قدرت الهی و مردم است.

رئیس دادگستری قوچان گفت: به طور قطع دشمن، عظمت حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پس از آن انتخابات دوم اسفند را مشاهده می‌کند و مردم در پای صندوق‌های رأی دوباره حماسه می‌آفرینند، اما در مقابل نیز مسئولین باید مراقب اظهار نظر‌های خود باشند تا موجب دلسردی و ناامیدی نشود.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.