ترکیه شهروندان خود را از چین خارج می‌کند

سفیر ترکیه در چین اعلام کرد در پی شیوع ویروس کرونا، این کشور شهروندان خود را از ووهان چین خارج می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا به ۱۳۲ نفر در چین، سفیر ترکیه در پکن اعلام کرد کشورش تا چند روز آینده ۳۲ شهروند خود را به همراه خانواده‌هایشان از شهر ووهان چین، مرکز شیوع این ویروس جدید خارج خواهد کرد.

«امین اونِن» سفیر ترکیه در چین امروز به مجری شبکه ان تی وی گفت: ترکیه درخواست‌های لازم را به مقامات چین برای خارج کردن ۳۲ شهروند (خود) ارائه داده است؛ هر چند هیچ کدام از آن‌ها مبتلا به این ویروس تشخیص داده نشده‌اند.

او همچنین تصریح کرد: ما با تمامی شهروندانمان در تماس هستیم و در سریعترین زمان ممکن، آن‌ها را از آنجا با هواپیمایی پزشکی و یا مجهز به وسایل پزشکی برخواهیم گرداند. زمانی که آن‌ها در ترکیه فرود آیند، برخی شرایط قرنطینه وجود خواهد داشت.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است به توانایی چین در مهار ویروس کرونا اطمینان دارد؛ اما نگرانی‌ها همزمان با اعلام مقامات بهداشتی مبنی بر اینکه شمار تأیید شده مبتلایان به این ویروس به ۵۹۷۴ نفر رسیده، رو به افزایش است.

اظهارات سفیر ترکیه در حالی بیان می‌شود که آمریکا و ژاپن نیز امروز چهارشنبه، شهروندان خود را از ووهان چین خارج کردند.

گفتنی است شمار مبتلایان به ویروس کرونا اکنون از شمار مبتلایان به ویروس سارس در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ که ۵۳۲۷ نفر به آن مبتلا بودند، فراتر رفته است. ویروس سارس آن زمان سبب مرگ ۸۰۰ نفر در سراسر جهان شد.

این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند این ویروس که با عنوان «2019-nCoV» شناخته می‌شود، به کشندگی سارس نیست؛ اما زنگ‌های هشدار را به صدا درآورده چرا که به سرعت منتشر می‌شود و ویژگی‌های اصلی آن همچنان ناشناخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار