طرز تهیه خورشتی لذیذ شبیه قورمه‌سبزی

پکایلا نوعی خورشت تونسی است که ظاهری بسیار شبیه به قورمه‌سبزی دارد. این خورش به چند شیوه در تونس تهیه می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   ویژگی‌های تاریخی و جغرافیایی تونس باعث شده است تا خوراک‌های تونسی هم آمیزه‌ای از طعم‌های گوناگون عربی، خاورمیانه‌ای و اروپایی باشد.

در این جا شما را با یک خورشت خوشمزه تونسی آشنا می‌کنیم.

پکایلا نوعی خورشت تونسی است که ظاهری بسیار شبیه به قورمه‌سبزی دارد. از سبزی اسفناج در این خورشت استفاده می‌شود. سبزی اسفناج را می‌توان از قبل آماده کرد. برای آماده کردن اسفناج آن‌را در ماهیتابه تفت می‌دهیم و آن را هم می‌زنیم. هنگامی‌که بخار از آن بلند شد کمی روغن می‌افزاییم و می‌گذاریم تا اسفناج کمی تیره شود، ولی باید مراقب بود که نسوزد. پس از آماده شده پکایلا، می‌توان آن را با نان یا با برنج نوش جان کرد.

مواد لازم:

۴۵۰ گرم لوبیا سفید (لوبیا‌ها را شب قبل در آب بخیسانید)

۹۰۰ گرم اسفناج تازه یا یخ‌زده

روغن مایع

یک عدد پیاز خردشده

۶ حبه سیر خردشده

۹۰۰ گرم ران گوساله

یک تا ۲ قاشق غذاخوری هریسا

کمی نعناع خشک

کمی برگ گشنیز خردشده

نمک و فلفل به میزان لازم

دستور پخت:

۱-در یک ماهیتابه کمی روغن ریخته یا روغن باقی مانده اسفناج را استفاده کنید و سپس گوشت را که از قبل در سیر، پیاز و هریسا خوابانده‌اید، چند دقیقه در آن تفت دهید.

۲-اسفناج، لوبیا، نمک و فلفل را اضافه کرده و مقداری آب روی آن ریخته و در ظرف را بگذارید تا بپزد.

۳-برای پختن این خوراک دو گزینه پیش روی شماست: نخست آن‌که قابلمه حاوی مواد را روی آتش ملایم به مدت دو تا سه ساعت قرارداده و در آن را بگذارید. در این حالت می‌توانید نیم ساعت قبل از آماده‌شدن، نعناع و گشنیز را هم بیفزایید. گزینه دوم آن است که از دیگ زودپز استفاده کرده و به مدت یک تا یک و نیم ساعت مخلوط را با تحت فشار قرار دادن بپزید. سپس در زودپز را با رعایت دستورالعمل ویژه باز کرده و نعناع و گشنیز را بیفزایید و باز به مدت حدود یک ربع ساعت، بگذارید بپزد.

منبع: الکوثر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار