مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب:

خواب آشفته رئیس جمهور آمریکا تعبیر نمی‌شود

ولایتی با بیان اینکه طرح «معامله قرن» آمریکا و رژیم صهیونیستی تعبیر نخواهد شد، گفت: آنها فکر کرده‌اند که بعد از شهادت سپهبدسلیمانی جبهه مقاومت تضعیف شده، اما نمی‌دانند که در مکتب ما شهادت‌ موجب زنده شدن نهضت می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب عصر امروز پنجشنبه ١٠ مهرماه در نشست خبری که با موضوع معامله قرن و طرح پیشنهادی ایران برای حل این موضوع برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت اسلامی گفت: امروز جهان اسلام با مسأله‌ای روبه‌روست. آن هم خواب آشفته‌ای که رئیس جمهور ریاکار و دغل کار آمریکا با همکاری صهیونیست دوره گرد برای جهان اسلام دیده‌اند که هدف اصلی آن فروش سرزمین‌های اسلامی است.

او ادامه داد: این موضوع با هدف اجرای آرمان‌های صلیبی صهیونیستی طراحی شده و شکل گرفته است. البته این کار سال‌ها مورد توجه صلیبی‌ها بوده است. حتی در گذشته نیز برخی صلیبیون به تحریک پاپ وقت به فلسطین حمله کردند که در منطقه عین جالوت شکست خوردند.

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب با بیان اینکه این طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی تعبیر نخواهد شد، تصریح کرد: آنها فکر کرده اند که بعد از شهادت سپهبد شهید سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف شده، اما نمی‌دانند که در مکتب ما شهادت‌ موجب زنده شدن نهضت می‌شود.

او با اشاره به مراسم باشکوه تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در عراق و ایران اظهار کرد: تشییع شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس در عراق و ایران نخستین سیلی محکم محور مقاومت به آمریکا و استکبار جهانی بود.

ولایتی با اشاره به آزادی شهر ادلب سوریه تصریح کرد: پیروزی‌های مقاومت در جهان ادامه پیدا خواهد کرد و امروز یک اتحاد بی سابقه در فلسطین شکل گرفته است و آن‌ها باید بدانند که از این طرح نتیجه‌ای نخواهند برد.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان بازگرداندن حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود را یکی از مطالبات جهان اسلام دانست و تاکید کرد: باید نظام سیاسی مد نظر فلسطینیان تشکیل شود و آوارگان فلسطینی به کشورشان برگردند. طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید و همان طوری که انتقال پایتخت از تل آویو به بیت المقدس و به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان نتایج عینی و ملموسی را برای ترامپ و نتانیاهو به ارمغان نیاورد.

او ادامه داد: رونمایی از طرح معامله قرن، انسجام گروه‌های مبارز فلسطینی، گسترش موج حق طلبی و ظلم ستیزی، توسعه کمی و کیفی روند مقاومت تا آزادسازی قدس شریف، انسجام امت اسلامی، حمایت آزادی خواهان، عدالت جویان و جامعه جهانی از ملت مظلوم فلسطین را به دنبال خواهد داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در خصوص اینکه آیا حمایت های آمریکایی ها از این طرح می تواند موجب تحقق آن شود تصریح کرد: امروز آمریکا دوران نزول خود را طی می کند و آنها برای فرار از مشکلات داخلی خود دست به این چنین اقدامی زده اند ، این اقدام آنها نتیجه ای نخواهد داد و مسلمانان به اهداف خود دست پیدا می کنند.

او درباره موضع گیری ایران نسبت به این طرح نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص ساکت نخواهد نشست و در این مسیر از همکاری و مشورت با کشورهای اسلامی غافل نخواهند شد، با همکاری ملت های منطقه آمریکا در این اقدام نیز شکست خواهد خورد.

ولایتی با اشاره به حضور برخی نمایندگان کشورهای عربی در نشست رونمایی از طرح معامله قرن گفت: شرکت نمایندگان برخی کشورهای عربی در مراسم رونمایی از این معاهده ننگین هم ضامن اجرایی شدن این طرح نخواهند شد و این اولین باری نیست که این گونه طرح ها از سوی آمریکا رونمایی می شد مانند پیمان کمپ دیوید و مادرید ارائه شده که هیچ کدام نتیجه نداده و نخواهد داد، مردم فلسطین هوشیار در خط مقدم هستند و دیگر کشور ها در حمایت از آنها حمایت خواهند کرد.

مشاور بین الملل رهبر انقلاب با بیان اینکه آنچه امروز اتفاق افتاده در واقع یک نمایش رسانه ای برای جبران شکست های آمریکا در منطقه و جهان است، تاکید کرد: آنها در عراق شکست خورده اند و باید از منطقه بیرون بروند و در نتیجه پایگاه اصلی خود را از دست خواهند داد، از سوی دیگر آمریکایی ها از سوریه هم باید خارج شوند و دولت مقاوم و مقتدر سوریه به شرق فرات خواهند رفت.

او فلسفه اصلی تشکیل محور مقاومت را ایستادگی در برابر صهیونیست ها دانست و اذعان کرد: ما به صورت رسمی موضع ایران اسلامی را اعلام کنیم. کاری که یمنی ها کردند پاسخی به زیاده خواهی های آمریکا و آل سعود در منطقه است ، در فلسطین اشغالی هم این مقاومت ادامه خواهد داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: کار های جمهوری اسلامی ایران منطقی است و هر انسان آزاده ای هم مواضع ایران را بشنود آن را قبول خواهد کرد ما معتقدیم که مردم فلسطین باید به سرزمین مادری خود باز کشته و با رفراندوم آینده خود را رقم بزنند.

او با بیان این که پافشاری آمریکایی ها برای ماندن در عراق بیهوده است،  خاطرنشان کرد: مجلس عراق رای به خروج آمریکا از عراق داده و مردم عراق هم با تظاهرات خود از این رای استقبال کرده اند. آمریکایی ها باید بدانند که دیگر هیچ شانسی برای ماندن در عراق ندارند و باید از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسراییل، مرگ بر منافقین
آخرین اخبار