رشد ۲۲۰ درصدی سرانه ورزشی در خنج

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از رشد ۲۲۰ درصدی سرانه ورزشی در شهرستان خنج در دوره زمانی سال‌های ۹۳ تا ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی کامیاب در جریان سفر وزیر ورزش و جوانان به فارس در جمع مردم خنج، با اشاره به افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره روستا‌های سیف آباد و چاه طوس که هر کدام که با اعتباریک و نیم میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع افتتاح شدند افزود: سرانه ورزش شهرستان خنج تا سال ۱۳۹۳ تنها ۱۷ هزار متر مربع بود، اما حالا و پس از ۵ سال ۳۷ هزار مترمربع به این سرانه افزوده شده تا شاهد یک جهش بسیار محسوس در این حوزه باشیم.

او، سرانه کنونی ورزش شهرستان خنج را یک متر و بیست سانتی متر اعلام کرد و افزود: عمده اماکن ورزشی ساخته شده طی این ۵ سال در خنج شامل خوابگاه ورزشی، چندین سالن چند منظوره، ۱۱ زمین چمن فوتبال و مینی فوتبال، پیست پیاده وریی و سلامت و... می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از افتتاح قریب الوقوع دو زمین چمن دیگر روستا‌های باغان وهفتوان در این شهرستان خبر داد و گفت: فضا‌های ساخته شده توسط خیرین شامل این آمار نمی‌شود.

کامیاب با بیان اینکه تمام این اتفاقت خوب در این دولت افتاده است، افزود: برای اولین بار و با حمایت و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات وزارت نفت یک زمین چمن مصنوعی در این شهرستان احداث می‌شود.

او، خنج را مهد خیرین جنوب فارس دانست و با تقدیر از احساس مسئولیت تک تک خیرین منطقه، ورزشگاه خیر ساز شهرستان خنج توسط برادران محمد پور را یکی از زیباترین ورزشگاه‌های کشور معرفی کردو افزود: بزرگترین سالن منطقه در روستای بیغرد و با حمایت امام جمعه اهل تسنن این منطقه افتتاح خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس حضور و حمایت ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و شیعه در منطقه را یکی از ارکان حمایتی از روند توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی در منطقه دانست.

گفتنی است وزیر ورزش و جوانان در اولین روز از سفر دو روزه خود به فارس با سفر به شهرستان خنج دو سالن چند منظوره در روستا‌های سیف آباد و چاه طوس را افتتاح کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.