حق وقف اگر ادا شود موقوفه شریک بسیار خوبی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در صورت ادای حق وقف، موقوفه شریک بسیار خوبی برای سرمایه گذاران است.

حق وقف اگر ادا شود موقوفه شریک بسیار خوبی استحجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار در حوزه موقوفات دشوار است، گفت: در صورت ادای حق وقف، موقوفه شریک بسیار خوبی برای سرمایه گذاران است.

حجت الاسلام زارع زاده با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد موقوفات استان یزد، کشاورزی است، افزود: اداره کل اوقاف زمینه را برای ورود سرمایه گذار برای سرمایه گذاری بر روی موقوفات را فراهم کرده است و در ازای آبادنی موقوفات، منفعتی که سرمایه گذار ایجاد می‌کند به سرمایه گذار هم نفع می‌رساند.

او اضافه کرد: در سرمایه گذاری‌ها به طور معمول سهم سود وقف ۲۰ تا ۳۰ درصد و سهم سرمایه گذار ۷۰ تا ۸۰ درصد است و اگر سهم وقف کمتر از این مقدار باشد به صلاح وقف نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گستردگی و تنوع کاربری موقوفات در حوزه‌های مختلف را از ویژگی‌های وقف دانست و اظهارداشت: وقف یک دولت کوچک است و ظرفیت‌های بالقوه حوزه وقف می‌تواند بهترین کمک را به دولت برای رفع نیاز‌های مردم داشته باشد.

حجت الاسلام زارع زاده تصریح کرد: بخش خصوص و دولتی عهده دار مالکیت موقوفات نیستند و انتفاع وقف باید برای گره گشایی از مشکلات موجود در بطن جامعه  مورد استفاده قرار گیرد.

او با بیان اینکه ظرفیت وقف در ایجاد اشتغال مغفول مانده است، گفت: سرمایه گذاری‌های اوقاف اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی دارد که می‌تواند بسیاری مشکلات اجتماعی را به واسطه اشتغالزایی حل کند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار