۱۳۳ نماینده انگلیسی خواستار مخالفت لندن با معامله قرن شدند

۱۳۳ عضو پارلمان انگلیس از نخست‌وزیر این کشور خواستند با طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای فلسطین مخالفت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فلسطین،  ۱۳۳ عضو پارلمان انگلیس از بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، خواستند با طرح به اصطلاح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن مخالفت کند.

نمایندگان پارلمان انگلیس در پیامی به جانسون ضمن ابراز نگرانی از معامله قرن، آن را ضربه‌ای به حقوق ملی ملت فلسطین و قوانین بین‌المللی دانستند که هیچ اصول منطقی برای بازگشت به مذاکرات را فراهم نکرده است، در عین حال فرصت‌های دستیابی به صلح را کاهش داده و نسبت به نقض قوانین بین‌الملل تهدید کرده است.

در این پیام بر ضرورت پایبندی انگلیس به موضع ثابت خود برای بر دستیابی به توافق صلح بر مبنای راه حل تشکیل دو کشور در چارچوب مرز‌های ۱۹۶۷ و برپایی کشور مستقل فلسطین در کنار «اسرائیل» تاکید شده است همچنانکه پایتختی قدس برای طرفین نیز باید مورد تاکید انگلیس قرار گیرد؛ مسئله‌ای که در معامله قرن ترامپ مورد بی اعتنایی قرار گرفته است.

نمایندگان انگلیسی در پیام خود تاکید کردند که معامله قرن در زمانی اعلام شده است که رنج‌های مردم فلسطین به دلیل تخریب خانه هایشان به دست رژیم صهیونیستی افزایش یافته است، زیرا این گونه اقدامات منجر به آوارگی کامل خانواده‌های فلسطینی شده است. چنانچه اسرائیل فلسطینیان ساکن غزه را از دستیابی به خدماتی مانند بهداشت و آموزش محروم کرده است.

در بخش دیگری از پیام نمایندگان پارلمان انگلیس آمده که مشکلات ملت فلسطین نتیجه یک فاجعه طبیعی نیست بلکه ثمره خسارت‌های وارده به اقتصاد فلسطین در نتیجه اشغالگری رژیم صیهونیستی است چرا که این رژیم از دستیابی فلسطینیان به منابع طبیعی موجود در مناطق «ج» و آب‌های منطقه‌ای موجود جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
به نظر من براي اينكه توطئه مظلوم نمايي صهيونيستا كه اينجوري به دنيا نشون ميدن كه ما از كشتار يهوديا حمايت ميكنيم و آدماي سنگدل و بي وجداني هستبم تو مراسم هولوكاست شركت كنيم و كشتار انسانها رو بخاطر دين و عقيده محكوم كنيم ولي بگيم به فلسطينيا ربطي نداره
اصلا خود فلسطينيام بايد برن مراسم هولوكاست و محكوم كنن
آخرین اخبار