تشکیلات خودگردان: عدم پایبندی به توافق‌های اسلو را به اطلاع اسرائیل رسانده‌ایم

حسین الشیخ، وزیر امور شهروندی در تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که این تشکیلات به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد است که دیگر به تعهدات خود در توافق‌های سه‌گانه اسلو پایبند نیست.

فلسطین اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، حسین الشیخ، وزیر امور شهروندی در تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که این تشکیلات به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد است که دیگر به تعهدات خود در توافق‌های سه‌گانه اسلو پایبند نیست.

حسین الشیخ اعلام کرد قرار است هفته آینده، هیأتی از جنبش فتح به ریاست محمود عباس و سازمان آزادی بخش فلسطین برای دیدار و گفت‌وگو با رهبران جنبش جهاد اسلامی و جنش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس به غزه سفر کنند.

این وزیر فلسطینی گفت که تشکیلات خودگردان دست خود را برای اتحاد مواضع و مقابله با طرح ضد فلسطینی آمریکا، دستش را به سمت همه گروه‌های مقاومت دراز می‌کند.


بیشتر بخوانید: بمباران نوار غزه توسط جنگنده‌های صهیونیست

محمود عباس: فلسطین دیگر هیچ ارتباطی با توافق اسلو ندارد


شیخ همچنین از همه کشور‌های عربی و اسلامی خواست از مواضع فلسطینی‌ها در برابر این طرح تحمیلی حمایت کنند. او گفت که نشست شنبه هفته آینده اتحادیه عرب آزمون واقعی در برابر کشور‌های عربی است. ریاست این نشست بر عهده عراق است.

سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۳ طی توافق‌هایی که به توافقات اسلو معروف است، متقابلا همدیگر را به رسمیت شناخته بودند و دولت تشکیلات خودگردان بر اساس این توافق، همکاری‌های امنیتی با این رژیم در کرانه باختری دارد.

ترامپ و نتانیاهو روز سه‌شنبه طی کنفرانسی مشترک از طرح به اصطلاح صلح در غرب‌آسیا رونمایی کردند. این اقدام موجب خشم فلسطینی‌ها شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار